[FB] Haflinger manipulatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elegance_

[FB] Haflinger manipulatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 18:45

Jaja, ik ben weer eens gaan bewerken :Y) Ik heb al een tijdje niet meer bewerkt, maar omdat ik me verveelde heb ik deze manipulatie gemaakt, hij heeft nog geen naam, suggesties zijn dus welkom. :+
Ik bewerk trouwens met Photo Filtre.

Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden over de manen + staart, die vindt ik iets te fel. Het oog is ook niet echt mooi, en de manen bij de mond zijn ook een beetje raar, maar dat kreeg ik niet anders.
En hij lijkt er een beetje "opgeplakt" hij klopt niet helemaal qua kleuren.
Tips zijn zeker welkom!

Afbeelding

Ik maak trouwens persoonlijke aanvraagjes, dus mocht je een manipulatie van je eigen paard willen, PB me dan gerust :)

SheeNegro

Re: [FB] Haflinger manipulatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:09

Ik vind het leuk gedaan, maar de staart matcht niet bij de manen. Of is het expres zo gedaan?
De manen liggen stil en de staart zit volop in de wind zeg maar ;)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 19:14

Ja klopt, nu ik erop let valt het idd niet zo op, er zitten donker manen onder (als je goed kijkt waaien die ook) maar er zitten lichtere overheen dus die vallen teveel op, ga eens kijken of ik dat kan veranderen :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:18

De haflinger zelf is te vierkant. zn hoofd is afgekapt en zn kont ook. verder zou ik m op het zand zetten met alle benen. niet 1 in het gras.ook hangt er een rare witte bal onder zn kont!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 05:45

je mist de schaduw daarom lijkt ie opgeplakt :D

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 05:50

Moi gedaan die staart en manen!
maar de kleuren kloppen idd niet helemaal, je achtergrond is zacht en met een oranje achtige gloed dus met zonsondergang een beetje.
maar je paard is meer richting het blauw, net of ze bij volle maan staat.
Ik weet verder ook niet wat je hier aan kan doen :(

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:55

Het paard past qua houding en qua kleur niet in de achtergrond, hij is niet erg netjes uitgeknipt, de manen zien er nog een beetje nep uit, ik zou de volgende keer meer tinten gebruiken om er meer diepte in te brengen en misschien ook wel een kleinere brush.

de basis van een goede manipulatie is goede stock zoeken! de achtergrond is een hele mooi keuze maar het paard past er totaal niet in, de achtergrond is gelig, en het paard is meer blauw!
dus ga de volgende keer echt goed opzoek naar goede paarden stock, waarvan je zeker weet dat die goed in de achtergrond past!

en probeer meer met de kleuren en het licht te gaan spelen!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:07

Probeer de volgende keer foto's te zoeken die qua diepte en perspectief bij elkaar passen. Het perspectief van het paard komt namelijk niet helemaal overeen met dat van de achtergrond. Hierdoor lijkt hij zo vierkant en opgeplakt.
Let bij je stock ook op lichtinval. In de natuur bestaat er maar 1 echte lichtbron en dat is de zon. Bepaal eerst de richting van je lichtbron (deze kun je zien n.a.v. de achtergrond foto of de foto van het paard) en zoek dan een matchende stock foto, of pas de schaduwen zelf aan. Momenteel komt de zon namelijk van achteren door de bomen heen op de achtergrond, alleen het paard suggereert dat de zon van een andere kant komt. Daarnaast mis ik slagschaduw.
Probeer ook de kleuren te laten matchen. Het paard staat hier in een groenige omgeving, met een rode gloed van de ondergaande zon. Het paard komt daarentegen blauw over. Probeer dat groene en rode van de achtergrond terug te brengen in je paard.
De manen en staart heb je heel leuk gedaan. Niet erg realistisch, maar wel dromerig. :)

Dit paard is een Paso Fino overigens, geen haflinger. :)