[FOTO]Natuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

[FOTO]Natuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 15:44

Hey allemaal!

Enkele maanden geleden heb ik een Canon gekocht en zou graag een beetje tips hebben. ;)
Voor de geïnteresseerde het is een Canon 1000D, lens Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Bulk. Ik zou graag een versie met grotere zoom willen kopen, ben de naam even kwijt. Maar JusticeWH heeft die lens :=

Ik ben absoluut niet orgineel en ze zijn absoluut nog niet goed gelukt. Maar het komt wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn ofwel in Tv of P getrokken, zo goed als altijd in MF.
Kom maar op met die tips :D

vroli1

Re: [FOTO]Natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:16

1, kan een leuke foto zijn maar toch 'ontbreekt' hier iets.. weet niet wat.. misschien dat het kan liggen aan het té donkere naar het té lichte..?
2, de druppel is mooi scherp en daar gaat mijn aandacht naar uit wat ook de bedoeling is (toch? :P ) misschien iets meer inzoomen zodat er meer aandacht op de druppel komt
3, ik neem aan dat je de kikker goed scherp in beeld wou hebben? toch moest ik zoeken om de kikker, het is een te druk beeld.. en jammer dat hij van bovenaf is geschoten misschien had je het moeten proberen op ooghoogte (wat overigens heel moeilijk is hoor ;) )
4, is te donker, je had een hogere iso moeten nemen :) en ik stoor me aan de tak links in beeld..
5, is een leuk idee maar is helaas onscherp, of je moet een iets snellere sluitertijd nemen of een statief ;)

hoop dat het lukt zo +:)+

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 16:23

vroli1 schreef:
1, kan een leuke foto zijn maar toch 'ontbreekt' hier iets.. weet niet wat.. misschien dat het kan liggen aan het té donkere naar het té lichte..?
2, de druppel is mooi scherp en daar gaat mijn aandacht naar uit wat ook de bedoeling is (toch? :P ) misschien iets meer inzoomen zodat er meer aandacht op de druppel komt
3, ik neem aan dat je de kikker goed scherp in beeld wou hebben? toch moest ik zoeken om de kikker, het is een te druk beeld.. en jammer dat hij van bovenaf is geschoten misschien had je het moeten proberen op ooghoogte (wat overigens heel moeilijk is hoor ;) )
4, is te donker, je had een hogere iso moeten nemen :) en ik stoor me aan de tak links in beeld..
5, is een leuk idee maar is helaas onscherp, of je moet een iets snellere sluitertijd nemen of een statief ;)

hoop dat het lukt zo +:)+

1. Ik mis daar ook iets wel..
2. Als ik dichter kwam lukte het me niet om scherp te stellen, op naar een macrolens :D
3. Je zou de orginele foto moeten zien := (deze is heel hard bijgeknipt)
4. ké !
5. Ik baal enorm dat hij onscherp is, op het schermpje leek hij perfect :(

Bedankt voor de tips ;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:37

jaaaa jammer van die laatste!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:40

2 vind ik erg mooi, verder kan ik je geen tips geven...

Alleen die met de kikker is wat te druk, het is dat ik in een reactie las dat er een kikker moest zijn, anders had ik hem niet gezien :P

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 19:07

bromfiets schreef:
2 vind ik erg mooi, verder kan ik je geen tips geven...

Alleen die met de kikker is wat te druk, het is dat ik in een reactie las dat er een kikker moest zijn, anders had ik hem niet gezien :P

Het is maar even dat je het weet, de kikker is 2cm groot :P
Linksboven zie je ook nog een regeldruppel. Ik zag hem zelfs nauwelijks met het blote oog :=

Dankje :D

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:29

naja je bent pas net bezig..! veel oefenen (en sparen voor lenzen := ) dan kom je er wel :D