[FOTO] Beginner's foto's.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hamsterfan

[FOTO] Beginner's foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 19:26

Hee allemaal, Ik fotografeer nou al 1/2 jaar (ben zelf 13, 30 juli 14) en ik ben echt altijd met mijn camera bezig, probeer vaak nieuwe dingen uit. Ik fotografeerde eerst met een oude camera (weet even niet uit mijn hoofd welke) een fijn ding (Compact) maar toen ging de lens stuk, hij schoof niet meer in en ik kon hem niet meer gebruiken :( Maar daar was mijn vader ! :D Hij heeft ook een camera(dan wel niet met zoveel GB helaas. Maar ik ben al wezen kijken en het is een lang geheugenkaartje en ze hadden alleen maar kleine die er niet in kunnen)
Hij heeft een DSC-P200 Een canon cybershot eerst vond ik het 3 keer niks maar nu ben ik er aan gewend en vind ik het echt een top ding. Graag opbouwend kritiek/ tips wat beter kan en niet. Let wel ik weet niet hoe ik hier mee het licht kan regelen, aangezien ik dat met deze compact (voorzover ik weet, maar ik heb het niet gevonden) niet met de hand kan regelen. Dus soms klopt de lichtinval niet helemaal ;)

Oh en soms zie je misschien zwarte vlekjes, dit ligt niet aan de foto maar aan mijn lens. Er zitten twee, nee 4 vlekken. Eentje een beetje links(boven) en de andere 2/3 rechts. Je ziet ze op sommige foto's zitten en ik irriteer me er ook aan. Alleen hoe krijg ik ze weg?

1.Afbeelding
2.Afbeelding

Gitaar van mijn broer. Foto's waren nogal paars uitgevallen, wat ik bij de meeste wel een mooi effect/sfeertje vond (Deze foto heeft het niet heel erg.)
3.Afbeelding

Een gitaar is serieus met een hand heel zwaar als je hem ook nog in de lucht wil tillen en 'zo' wil vasthouden. :o :D
4.Afbeelding

hier stond het vervelende dingetje nog in de hoek(oude foto)
5.Afbeelding
idem :
6.Afbeelding

Volgens mij heb ik deze 2 jaar(?) terug met spiegelreflex gemaakt :)
7. Afbeelding

edit dit zijn nog niet alle foto's :o
Laatst bijgewerkt door hamsterfan op 23-06-10 20:04, in het totaal 3 keer bewerkt

8Eveline

Re: [FOTO] Beginner's foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:31

Die zwarte vlekken zitten op je lens denk ik :) dus die moet je even reinigen. Google even hoe je het beste dat kan doen, of kijk in je handleiding := daarvan heb ik ook geen verstand.
Foto 1; de strepen in de lucht vind ik niet mooi, ik weet wat het zijn natuurlijk maar je gaat toch even overnadenken.
Foto2; het gebouw is te donker, waardoor ik mij ga afvragen wat is het toch? En niet meer naar de mooie lucht ga kijken. Probeer te kiezen wat je wil laten zien, wil je de lucht? Bedenk dat of zón gebouw toegevoegde waarde heeft. Wil je het allebei zorg er dan ervoor dat allemaal te zien is :)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 20:15

Dankje :)

Ja dat is zo @ Foto 1. Maar vond dat toch wel iets hebben :)
Foto 2 @ het ging om de lucht maar nu ik het zo hoor denk ik wel dat ik beter ook het gebouw had kunnen doen.

Bedankt :) Ik heb geen handleiding omdat ik hem van mijn vader heb 'overgenomen':) ik zal weleens op Google gaan zoeken ;).

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 14:48

Ik merk dat ik niet meer kan wijzigen :o ?

dan maar zo Afbeelding Beetje overbelicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 16:02

Deze laatste foto is niet scherp en fors overbelicht. Dat is jammer.
Goed blijven oefenen! Dan kom je er vanzelf wel.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 17:35

de foto met de gitaat in de lucht vind ik heel leuk en origineel, de rest vind ik wat minder interessant om naar te kijken, maar oefening baart kunst (en je blijft je hele leven oefenen :P )

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:04

Ik vind het leuke foto's geworden. Alleen een beetje gewoontjes misschien?

Het zal wel aan mij liggen, maar als er 1 ding is waar ik me aan erger, is het wel de tijd en datum zoals hier op de foto te hebben staan. Dat verpest het hele beeld vind ik altijd. Maar dat is mijn mening, je moet dat natuurlijk zelf weten.. ;)

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 19:00

Bedankt, ja ze zijn nog best wel gewoon ;)

Nee ligt niet aan jou, maar dit was voordat ik dat knopje had uitgezet dus alle foto's die ik nu maak hebben dat ook niet (gelukkig)