[FOTO] Heide

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

[FOTO] Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 09:26

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe camera en gister ben ik even bezig geweest met hoe het nou werkt met scherpstellen. Ik heb nog veel te leren iig. :') Wat mij daarbij kan helpen zijn natuurlijk tips en daarom plaats ik even een foto hier, ik ben benieuwd naar wat ik zou kunnen verbeteren. :)

Afbeelding

Fnanne

Re: [FOTO] Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:48

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik meerdere oneliners en niet onderbouwde berichten verwijderd. Het is de bedoeling op FotoKunst dat je onderbouwd commentaar geeft waar de TS wat van kan leren.
Ik wil jullie vragen hier in het vervolg rekening mee te houden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:22

Hee Ann,

Ik kan er niet zoveel mee, met deze foto. Heb een beetje het gevoel alsof het aan mijn lenzen ligt :') maar ik weet dat dat niet zo is, ik kan er niet op scherpstellen, op die ene bloem. Toch is hij volgens mij wel scherp, want je ziet zelfs de spinraggen tussen de bloemen.

Succes, ik hoop dat er iemand komt met commentaar waar je meer aan hebt.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 17:29

Mooie foto, lekker sfeertje. jammer dat het er niet helemaal op staat. Ik had dus geprobeerd de hele bloem (?) erop te krijgen de volgende keer.

idd, volgens mij is hij gewoon scherp. :j
Verder heb ik er niet veel meer aan toe te voegen eigenlijk.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 18:10

Hee Ann,

Opzich zijn er genoeg ( en ook wel de goede ) delen van de bloem scherp, wat hem denk ik zo 'onoverzichtelijk' maakt en lastig om naar te kijken, is het feit dat het grootste gedeelte van de foto een onscherpe, nogal drukke achtergrond is. Het is een té druk geheel om rustig naar te kijken voor de ogen. :)

Enne, scherpstellen is niet zo heel moeilijk hoor, dit is al goed, alleen nu is het de kunst om de DOF goed te krijgen, de compositie en de sfeer die het beeld geeft.

Oefening baart kunst!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 08:32

Bedankt voor de reacties.

@Mariet: Ik had even gegooglet naar DOF (maar moet het nog een keertje lezen want het is me nog niet helemaal duidelijk :') ), maar is dat mogelijk met alle lenzen of heb je daar bijv. een macrolens voor nodig?