[FOTO] Allerlei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyGuy94

[FOTO] Allerlei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 09:55

Een paar weken geleden heb ik het dan toch eindelijk gedaan, een digitale spiegelreflex aangeschaft :) Ben er super blij mee maar er moet natuurlijk nog veel geoefend worden. (Ze zeggen niet voor niets oefening baart kunst ;) ). Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een aantal plaatjes geschoten en zou daar graag tips/opbouwende kritiek over krijgen.

Alvast bedankt!

1) Afbeelding

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

Kirrr

Re: [FOTO] Allerlei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:03

Offtopic: Prachtige hond!

Foto 1: Ik had het leuker gevonden als de 2 klompen op gelijke hoogste stonden, die rechtse trekt nu meer mijn aandacht dan de linkse, gewoon omdat hij half weggezakt is.
Foto 2: Het idee is heel leuk, graag had ik onder de hond nog meer ruimte gezien, de onderkant van de neus is er nu net niet afgesneden, ik had graag daar wat meer groen gezien, ook het ding links in het gras stoort.
Foto 3-4-5: Erg leuk, kan er zo niet direct iets op zeggen. Vooral 5 vind ik erg mooi, hond heeft goede positie, het huisje in de achtergrond stoort niet, vindt het juist een leuke sfeer geven.
Foto 6: Hier vind ik echt niets aan... de beugels liggen er echt maar heen gesmeten. Je snijdt het zadel in het midden gewoon af. Nergens scherp gesteld. De foto doet me deken aan zulke foto die je per ongeluk neemt, op het knopje duwen zonder dat dat de bedoeling is. Neem het hele zadel of neem één detail zoals een beugel. Ook het steentje links en dat je de hoek van de muur rechtsboven ziet, vind ik erg storend.

Maar ik doe het je niet na en nog veel succes met oefenen ;-)

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:07

als ik dit zie
vraag ik me af wat is je doel met de foto's ? :D

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 13:17

@ Kirr: Bedankt voor de tips! Van foto 6 was ik zelf ook niet helemaal zeker of ik hem wel gelukt vond of niet.

Enne, ff offtopic, zal in je profiel dat je zelf ook een BC hebt, maar die mag er ook zijn! n;)

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 13:19

@ Xeen: sorry maar ik snap je vraag even niet?

Ik wil gewoon wat tips e.d zodat ik langzaam maar zeker betere foto's kan leren maken.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:47

1 ben ik het eens met Kirrr

2 had ik mooier gevonden als de hele kop te zien was geweest, en ik vind het ding *geen idee wat het is* in de hoek storend.

3 vind ik niet geweldig

4&5 zijn allebei heel leuk, ook eens met Kirrr

6 is heel afgesneden, niet echt op een logische plek *vind ik* vind m niet heel mooi ;)