[FOTO] Renée

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

[FOTO] Renée

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 10:53

Een serie'tje met Renée :) ben benieuwd naar jullie reacties!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

--

4.
Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Renée

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:59

Mooi model, jammer van de poses, die spreken me totaal niet aan.
Eerste foto is linksboven overbelicht en ik vind de rest van haar gezicht ook wat te 'vlak' geworden. Ik zie niet of dat overbelichting is of dat je 'm bewerkt hebt.

Ook bij de tweede en derde vind ik het jammer dat je dusdanig lichte vlekken in het haar krijgt dat de doortekening helemaal wegvalt. Is ook moeilijk hoor met zulk blond haar en felle zon erop, je natuurlijke belichting is zeker niet ideaal te noemen tijdens deze shoot. Buiten fotografeer je toch vaak het mooist met een lichte sluierbewolking. Dan is het mooi licht maar niet te fel en reflecterend.

De onderste foto is niet mooi, en tóch de mooiste. Want ik zie wat je had willen bereiken. Wederom je belichting die 'm onmogelijk maakt. Tegen het licht in, maakt het donker van de jas meteen veel te korrelig. Dat zijn echt hele moeilijke shots hoor, en voor dit moment denk ik nog iets te hoog gegrepen. Maar je opzet was mooi :j

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 11:04

Sonja, bedankt voor je reactie :)

Alle lichte plekken zijn bewust. Ik hou erg van tegenlicht en mag dat graag een beetje aandikken in de bewerking ;) ik vind dat ik lang te braaf ben geweest met contrasten, het mag wel lekker knallen. Op een goed scherm zijn de plekken overigens niet heel fel of overbelicht ;)
Op de laatste foto heb ik wat ruis toegevoegd trouwens, dus vandaar dat korrelige in het donkere vlak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:10

Grappig dat je op die laatste expres toegevoegd hebt wat ik als storend zie. Maar je idee/beeld erbij komt op mij wel duidelijk over. 't Is echt zo'n zomerdag/droom-plaatje, als het in een film gebruikt zou zijn zou het langzaam draaien en zou je op de achtergrond vaag stemmen van spelende kinderen horen :)

Contrasten en 'lekker knallen' daar hou ik wel van :P maar wél met iets meer doortekening. Maar misschien ligt het idd wel aan mijn scherm hoor, hoewel ik nu op mijn beste laptop zit momenteel. Ik zal zo eens ff op de andere kijken, zien of dat scheelt!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 11:16

Fijn dat de sfeer goed op je overkomt! :) dat is idd ook mijn bedoeling.

En dit zit ook op het randje van wat de één nog net mooi vindt qua contrast en de ander een beetje té :) en dat mag ook, vind het wel leuk om verschillende reacties erover te horen.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:14

1 mooi, maar niet wauw.
2 vind het hier wat jammer van haar blik vind de belichting wel mooi maar haar blik spreekt me niet aan, het is nu een beetje saai.
3 fel qua kleur invergelijking met de anderen maar wel mooi.
4 is mijn favoriet! de jas komt niet helemaal moooi uit maar ik denk dat dit het plaatje juist weer versterkt!
ik heb beter van je gezien, maar ben zoiezo weg van je foto's!

Pienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:14

Ik vind foto 4 echt heel erg geslaagd! Er wordt een hele mooie sfeer uitgedrukt :)
Foto 1 heeft een leuke compositie! Waarom ik dat precies vind kan ik niet echt uitleggen, maar de foto spreekt mee aan door de sfeer in het plaatje!
Foto 2 en 3 ben ik niet weg van, de poses van het model vind ik hier niet super en dat maakt de foto voor mij een stuk minder interessant dan foto en 1 en vooral foto 4! :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:25

1ste en de 3de vind ik gaaf, ik vind het wel fijn zo'n fel contrast. Uitsnedes vind ik ook niet erg verveelend. Laatste foto alleen jammer dat hij te weinig contrast heeft en iets te overbelicht is, het is een leuk idee maar minder goed uitgewerkt. Hij had naar mijn gevoel wat scherper moeten zijn.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:32

foto 4 vind ik helemaal geweldig.
Echt een modelen foto met veel sfeer.

Verder vind ik de pose op de rest van de foto´s niet helemaal geslaagd.