[FOTO] Aankomst Britney Blond en Rijden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Conrex

[FOTO] Aankomst Britney Blond en Rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:07

Mijn vriendin was de laatste tijd wezen kijken voor een nieuw paard ivm. haar opleiding en dit is haar uiteindelijke keuze heb gisteren met me camera een filmpje gemaakt van de aankomst en vandaag wat foto's van het rijden en ben benieuwd of jullie nog tips en/of opmerkingen hebben!

Haar naam is Britney Blond.

1. Prachtig Koppie toch??
Afbeelding

2. Lief doen!
Afbeelding

3. Loopt erg netjes voor een eerste keer!
Afbeelding

4. Ze is nog erg alert, maar wat wil je in zo'n nieuwe omgeving!
Afbeelding

5. Wzig maar wel heel mooi!
Afbeelding

6. Mag niets van vreemde aanpakken, maar is toch heel verleidelijk!
Afbeelding

7. Ben je aan het doenn??
Afbeelding

8. Hier komt blond vandaan
Afbeelding

9. Zijn ze niet prachtig samen? :o
Afbeelding

Voor de mensen die benieuwd zijn naar het filmpje van de aankomst:
http://www.youtube.com/watch?v=2W8VyC6ukPo

Al deze foto´s en het filmpje zijn gemaakt met de Canon EOS 500D met 18-200mm lens.

Graag opmerkingen, reacties, tips hoop dat jullie ze mooi vinden!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:09

hee mikey jij ook op bokt!

het is wel een prachtpaard (en vernoemd naar mij he)
daantje zit er echt netjes op, al lijkt daantje nu wel een stukje kleiner haha!

Heel veel succes samen, jullie komen er wel! en ik kom snel een keer langs!
&mooie foto's!
:+:

edit; hoort dit niet bij rijden itp o.i.d.?
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 09-05-10 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Conrex

Re: [FOTO] Aankomst Britney Blond en Rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:20

Heej Brittje, tja de ene keer zit ik op bokt en de andere keer niet, maar dit moest er gewoon even op!

Ik weet niet precies waar dit hoort, wil heel graag reacties op de foto's en het filmpje wat ik beter kan doen.

En vergeleken met het paard is Daniëlle echt mini, ze moest helemaal op haar tenen staan om het elastiekje eruit te halen! :P

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:33

1. Leuke foto, jammer dat het ene oor wazig is. Ik vind de boomstammen storend, omdat ze zo donker zijn.

2. Deze spreekt mij niet echt aan/ De achtergrond is nogal rommelig en ik had hem graag waziger gezien. De houding en belichting van het rechtse paard vind ik wel okee, maar het touw stoort mij. Bij het linkse paard vind ik vooral de draad voor de borst storend. Ze is ook nogal ongelukkig afgesneden.

3. Een deel van het hoofd van de amazone ontbreekt en de achtergrond is rommelig (de A, het gerief vanachter, de spullen links).

4. Er ontbreekt links net een stukje paard. Ze moet er natuurlijk niet helemaal opstaan, maar nu vind ik de kadrering niet echt geslaagd. Ook de twee palen achteraan vind ik storend, net omdat ze er maar een beetje opstaan.

5. Ik vind deze foto niets vanwege de onscherpte.

6. Weer een storende en te scherpe achtergrond en een amazone die er deels opstaat. Het hoofd van het paard vind ik te donker.

7. Enkele storende elementen en verder spreekt deze foto mij niet aan. Het paard is zo recht afgesneden en de persoon vanvoor is langs achter gefotografeerd.

8. Storende achtergrond, vreemd afgesneden amazone.

9. Deze vind ik tof :j De achtergrond vind ik niet storend en paard en amazone staan er leuk op. Misschien had je een paar stappen naar achter kunnen doen zodat de kadrering niet zo krap was.

Over het algemeen vind ik je belichting goed. Probeer meer te letten op alle elementen die binnen het beeld vallen en niet alleen het onderwerp van de foto.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:43

Dit hoort hier niet, ik neem aan dat je tips wilt over het rijden?

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:51

Nee ik wil tips over de foto's :)

@Ookami
Bedankt voor je tips, zal voortaan proberen te letten op de achtergrond. Fotografeer momenteel op de Tv stand ( Sluitertijd ), maar eigenlijk zou ik op de M stand moeten fotograferen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:09

Ik ben wel benieuwd wat je zelf mooi vindt aan de wazige foto?

Ik zie er namelijjk nauwelijks een onderwerp in, de foto is niet mooi.
Op foto 3 heb je het hoofd van de ruiter afgesneden en op foto 4 is het paard links net afgesneden.
Foto 6 is vanuit een vreemde hoek genomen waardoor de verhouding raar is.

de foto's zijn verder helder, maar qua uitsnede, onderwerp en hoek waaruit de foto is genomen kun je nog veel leren.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:16

1. Mooi scherp, maar paard had meer in het midden mogen staan betreft compositie. Idd jammer van het onscherpe oor

2. Niet helemaal scherp en het moment trekt me niet echt. Had liever oortjes naar voren gezien.

3. Net moment, maar let op de scheve horizon en de uisnede (hoofd amazone staat er niet helemaal op).

4. Erg mooie foto! Maar jammer van het stukje links dat die er niet op staat, probeer bij een foto als dit het hele paard (de zijkanten) erop te krijgen.

5. Tja, persoonlijk trekt deze me totaal niet, zie het nut niet van een wazige foto :)

6. Idd vanuit een aparte hoek genomen, ook staat er nog een klein deel van de amazone erop. Dus of haar er helemaal op of niet :) Let ook hier weer op de horizon.

7. Helaas niet helemaal scherp, scheve horizon en amazone is afgesneden.

8. Niet mijn ding, paard zit teveel naar links, had van mij meer in het midden gemogen. Weer scheve horizon en de amazone is afgesneden.

9. Erg leuke foto! Mooi moment van hen samen. Alleen jammer dat enkel het paard scherp is en de amazone niet :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:23

tja om eerlijk te zijn vind ik dit kiekjes.
op vele fotos staan storende elementen zo als mensen, handen, peesbeschermers enz.
daarbij zijn ook niet alle foto scherp.
dus ja probeerd iets meer gericht te fotograferen.
probeer eerst op te schrijven wat je wil fotograferen hoe je dat ga doen en wat je nodig hebt.
en dan pas die foto maken.
daar krijg je dan erg leuke foto`s van :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:24

mooi paard is het geworden zeg! foto 5 vind ik echt gaaf! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:30

Leuke herinneringsfoto's van de gebeurtenis, maar ik vind ze persoonlijk niet FK-waardig door de slordige composities. Wil niet zeggen dat het geen leuke foto's zijn hoor ;)

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:39

Okej, bedankt voor jullie reactie in iedergeval, zal de volgende keer zorgen voor een goed paar foto's en zal wat meer op de compositie en het gebruik van achtergrond letten!

Edit: Goof... het wazige spreekt me aan omdat de vorm van het paard duidelijk is en hetgeen wat ze doet toch goed te zien is.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:28

Ik begrijp dat je tips wilt over je foto's. Dat wil ik vaak ook, maar probeer dan in ieder geval foto's te plaatsen waar het onderwerp in zijn geheel op staat en die scherp zijn.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:55

Manon_ schreef:
Ik begrijp dat je tips wilt over je foto's. Dat wil ik vaak ook, maar probeer dan in ieder geval foto's te plaatsen waar het onderwerp in zijn geheel op staat en die scherp zijn.

Een onscherpe foto kan ook best heel mooi zijn!

In het algemeen denk ik dat je meer op je kadrering moet gaan letten. Je onderwerp wordt vak op ongusntige plaatsen afgesneden en elke compositie is wat krap. Ook zijn er een aantal niet helmaal goed scherp. De laatste foto vind ik wel een mooie, ruiter en paard staan er leuk op, de compositite is goed en de kleuren zijn ook mooi. Die steekt echt met kop en schouders boven de rest uit!

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:07

Ik zal voortaan wat meer op de kadrering en achtergrond letten! Eigenlijk nu ik voor een 2e keer naar de foto's kijkt vind ik ze zelf ook helemaal niet mooi! komt volgens mij mede door de omgeving waar de foto's gemaakt zijn alles is zo druk op de achtergrond. heeft iemand misschien nog tips voor een volgende keer?

Heb in ieder geval een nieuwe foto van haar hoofdje gemaakt, misschien valt deze beter in de smaak!
( zo niet graag nog meer tips en commentaar, maar vond deze zelf niet verkeerd )
Afbeelding

Had ook deze uitsnede kunnen maken:
Afbeelding

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:37

Foto 3 is mooi op het goede moment genomen,
er had alleen een stuk meer ruimte omheen mogen zitten.
foto 4 was ook mooier geweest als er iéts meer ruimte was aan de linkerkant,
foto 5 vind ik zelf niks, veeeel te wazig en ook nog geen mooie compositie ;)
foto 6 vind ik de compositie niet heel erg aansprekend, bedenk precies wát je erop wilt en wat niet en probeer te kijken hoe het paard mooi uitkomt.
foto 8 hetzelfde als bij foto 6. foto 9 vind ik erg leuk :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:24

hee mike, het klinkt misschien raar maar ik vind van die foto hierboven, de onderste mooier omdat je copyright er niet op staat, misschien is die iets te opvallen ofzo? ik heb geen idee maar het stoort me een beetje :P