[FOTO] Dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

[FOTO] Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 13:05

Graag zou ik jullie mening willen weten over de volgende foto's.
Sinds januari ben ik in het bezit van een Canon 1000D met een tamron 18-200 lens.
Graag tips en opmerkingen over de foto's
(weet dat via mijnalbum beter niet kan uploade ik kan op mijn laptop helaas niet anders. Graag hier geen commentaar over.
1]
Afbeelding
2]
Afbeelding
3]
Afbeelding
4]
Afbeelding
5]
Afbeelding

Ben erg benieuwd. :)
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 27-04-10 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] aangepast: [FK] -> [FOTO]

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:16

Als je weet dat de kwaliteit minder wordt door mijnalbum kun je ze beter niet plaatsen totdat je ze wel fatsoenlijk kunt uploaden :)

1 en 2 vind ik te donker. Ik vind je foto's niet heel bijzonder. Dit komt voornamelijk door je composities. Foto 1 en 2 zijn sowieso vrij standaard, foto 3 vind ik wel leuk maar misschien had je het hele lam erop kunnen zetten? Foto 4 vind ik het schaap echt niet mooi, dat is erg jammer. Bij foto vijf zie ik de ogen van je hond niet, dat vind ik toch wel een van de belangrijkste dingen van een foto, meestal.

Mag ik trouwens vragen waarom je op je laptop niet anders kunt? Misschien kan het opgelost worden?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, probeer eens iets heel anders, misschien werkt het goed uit. Maargoed, dit is ook smaak natuurlijk, en mijn smaak zijn deze foto's niet helemaal :)

Ash_

Re: [FOTO] Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:57

Geen idee,
Lukt gewoon niet.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:22

1) Deze vind ik wel leuk. Er is meer op te zien dan alleen het schaap, zonder dat het alle aandacht trekt.

2) Standaard foto met het onderwerp heel centraal.

3) Schattig lammetje. Jezelf verlagen tot op de ooghoogte van het onderwerp kan soms helpen om een leukere foto te maken.

4) Hier had je iets leuk kunnen doen met de twee dieren op de achtergrond. Het oor is nogal ongelukkig afgesneden. Niet dat het er persé helemaal op moest staan, maar zoals het er nu opstaat voegt het niets aan de foto toe.

5) Ook hier had je misschien beter vanuit een lager standpunt de foto gemaakt.

Over het algemeen valt het me op dat je composities nogal centraal zijn. Probeer ook meer op de omgeving en kadrering te letten.