[FOTO] Spr!ng en @nimals

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[FOTO] Spr!ng en @nimals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 14:41

Hee allemaal!
Na deze warme dagen komen de bloemetjes weer naar boven, en raak ik, net zoals de rest van FK helemaal dol op het fotograferen van de bloemen. :)
Verder heb ik een dagje bij de hond gezeten om nog wat ander leuke shots toe te kunnen voegen. Ook heeft Ricky een aantal leuke uurtjes bij de schapen laten zien. Ik hoop op veel tips en kritiek, daar leer ik alleen maar van. :)

Uitendelijk heb ik een kleine greep kunnen pakken van de 315 foto's. :)

Spr!ng

1. Na lang twijfelen heb ik toch besloten om deze erbij te zetten. De sfeer van de foto is erg aangenaam, maar ik vind het scherpstel kader toch een minpuntje.
Afbeelding

2. Ook deze gaf me enig stof tot nadenken. Het dier kijkt niet erg alert, en het is daarom dus geen boeiende foto. Wel is de foto erg mooi scherp.
Afbeelding

3. Yes! Mijn allereerste blackfoto! En het ging nog per ongeluk ook. :)
Afbeelding

4. Een mooie scherpstelling, en een fijne achtergrond. Wat wil je nog meer?
Afbeelding

@nimals

1. Wauw, wat was dit een mooi moment. Ricky stond de schapen te besnuffelen en te krabben alsof het paarden waren. En ik zat daar maar met de camera in mijn handen, zo te genieten van het moment, dat ik vergat foto's te maken...
Afbeelding

2. Een super lief asiel hondje, en een leuke foto. Alleen jammer van onze eigen hond die erachter staat. Dat stoort me een beetje.
Afbeelding

3. Hier ben ik erg blij mee. Ondanks de weinige actie vind ik het toch een fijne plaat om naar te kijken.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Hier vind ik het jammer dat de foto niet helemaal scherp is. Het is een leuk moment, maar helaas niet compleet geslaagd.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Ik mag dan wel zo mopperen dat onze haan zo vaak kraait, maar uiteindelijk ben ik toch blij met de vele kansen die ik heb gehad om dit beeld te krijgen.
Afbeelding

9. Helaas weinig actie, maar geen storende achtergrond, en ook lekker scherp. :)
Afbeelding

Hopelijk hebben jullie wat tips voor me.

Groetjes,
Leonie :)

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:42

Wauw ! Heel mooie foto's ! Vooral die van de haan zijn erg mooi.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 14:47

riz95 schreef:
Wauw ! Heel mooie foto's ! Vooral die van de haan zijn erg mooi.

Dankjewel!

Leonieee_

Re: [FOTO] Spr!ng en @nimals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:54

de foto's van de haan zijn echt prachtig! Ik vind het schaap ook mooi. Die van het paard en het schaap vind ik leuk gevonden maar wel wat donker :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:54

ik vind ze eigenlijk niet zo bijzonder, alleen die haan vind ik mooi dat die kraait en de eerste foto :j dit is omdat je vooral een storende achtergrond hebt, geen spannende composities, geen mooie belichtingskeuze etc . ik vind het grootste gedeelte een beetje kiekjes, je bent wel goed op wel, maar je moet iets kritischer zijn met foto´s plaatsen want het zijn er veel.

Ik vind foto 3 wel mooi, maar dit is absoluut geen blackfoto , mijn scherm staat zelf te donker en ik zie de axchtergrond nog. Daarbij is het onderwerp zelf ook gewoon te donker :j Foto 4 daarentegen heeft wel een fijne belichting en mooi scherpte diepte.

foto 1 van de dieren vind ik niet mooi, teveel storende objecten, het schaap en het paard springen er niet uit en het mag dan wel zo´n teder moment zijn, het springt er niet uit als je snapt wat ik bedoel :P Bij foto 2 stoort de hond erachter me en ook het hek. Daarbij had je iets meer mogen knielen van mij. Voor foto 3 hetzelfde commentaar en bij foto 4 vind ik de uitsnede niet mooi, ook de kleuren spatten er niet echt vanaf en dat hekje stoort mij nog steeds :o Foto 5 vind ik leuk, maar ook hier weer storende objecten als verkeersbord op de achtergrond en wat bewegingsonscherpte en ook geen mooie heldere kleuren. Foto 6 vind ik saai, geen fijne compo en uitsnede. Foto 7 hetzelfde verhaal en ook teveel schaduw, je had hem beter van de rechterkant kunnen nemen, daar scheen de zon op :j Foto 8 vind ik mooi, enkel de schaduw hier stoort me . maar het moment en compo kijkt erg fijn :D Foto 9 stoort dat pad mij, maar verder een mooie heldere foto!

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 14:56

lifaya schreef:
ik vind ze eigenlijk niet zo bijzonder, alleen die haan vind ik mooi dat die kraait en de eerste foto :j dit is omdat je vooral een storende achtergrond hebt, geen spannende composities, geen mooie belichtingskeuze etc . ik vind het grootste gedeelte een beetje kiekjes, je bent wel goed op wel, maar je moet iets kritischer zijn met foto´s plaatsen want het zijn er veel.

Ik vind foto 3 wel mooi, maar dit is absoluut geen blackfoto , mijn scherm staat zelf te donker en ik zie de axchtergrond nog. Daarbij is het onderwerp zelf ook gewoon te donker :j Foto 4 daarentegen heeft wel een fijne belichting en mooi scherpte diepte.

foto 1 van de dieren vind ik niet mooi, teveel storende objecten, het schaap en het paard springen er niet uit en het mag dan wel zo´n teder moment zijn, het springt er niet uit als je snapt wat ik bedoel :P Bij foto 2 stoort de hond erachter me en ook het hek. Daarbij had je iets meer mogen knielen van mij. Voor foto 3 hetzelfde commentaar en bij foto 4 vind ik de uitsnede niet mooi, ook de kleuren spatten er niet echt vanaf en dat hekje stoort mij nog steeds :o Foto 5 vind ik leuk, maar ook hier weer storende objecten als verkeersbord op de achtergrond en wat bewegingsonscherpte en ook geen mooie heldere kleuren. Foto 6 vind ik saai, geen fijne compo en uitsnede. Foto 7 hetzelfde verhaal en ook teveel schaduw, je had hem beter van de rechterkant kunnen nemen, daar scheen de zon op :j Foto 8 vind ik mooi, enkel de schaduw hier stoort me . maar het moment en compo kijkt erg fijn :D Foto 9 stoort dat pad mij, maar verder een mooie heldere foto!

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Wauw, heel erg bedankt!