[FOTO] collectie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esther91

[FOTO] collectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 23:06

Graag zou ik tips en verbeter punten op mijn fotografie stijl ontvangen.
De foto's met een grijs randje zijn al wat ouder en nog gemaakt met mijn digtale huis-tuin-en-keuken-camera.
De eerste foto's (zonder grijze rand) zijn van afgelopen week, deze zijn gemaakt met een nikon D40 met standaart kitlens.

Ik heb nog weinig fotografie ervaring, ben op dit moment heel erg aan het uitproberen met de waardes. Ik probeer zoveel mogelijk in de handmatige stand te fotografie. De foto's zijn allemaal nog onbewerkt.

1. Ik vind zelf dat hier de scherpte nog meer op het meisje had mogen liggen.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. ondergaande zon in de polder
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Op alle foto's berust een copyright.

Rennie89

Re: [FOTO] collectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:16

ik vind dit wel erg veel foto's... zo kan je niet rustig en goed commentaar geven. In elk geval vind ik dat je een hele hoop foto's had kunnen weglaten... bijv: 1,2,7,8 . Die vind ik niet echt fijn. Volgende keer dus wat beter selecteren wat je plaatst, want zo is het niet aantrekkelijk voor mensen om commentaar te geven :+

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:19

de enige echt boeiende foto's die ik er tussen vind zitten is 3 en 11, voor de rest zijn de foto's niet echt interessant, of niet uit een interessant oogpunt genomen, verder zijn ze allemaal wel mooi scherp en heb je goed gebruik gemaakt van scherpte diepte.

bij foto driee vind ik het trouwens wel jammer dat de zon wel erg dicht tegen het "kader" aanzit en niet iets meer naar links staat op de foto (niet in het midden, maar gewoon iets meer naar links)

maar gewoon blijven oefenen :) en ook oefenen wat mensen interessant vinden om naar te kijken :)

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:32

Bedankt voor de reactie.
Ik had er juist voor gekozen om meerdere foto's te laten zien, omdat ik graag tips en een mening wilde over mijn gehele fotografie stijl. Daarnaast zijn commentaar op individuele foto's natuurlijk ook altijd leerzaam.

Zo te zien heeft duidelijk iedereen een andere mening. Zo vinden jullie foto 1 niet fotografisch en was ik er juist van mening dat hij heel creatief genomen was. Zo zie je de tractor elementen: raam, ruitenwisser, uitlaat, moterkap. En daar doorheen is een portret foto gemaakt.

En oefenen blijf ik zeker, zodra er weer cursussen in aanbod zijn ga ik er ook zeker een doen.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:47

1 is gewoon geen mooie foto, het idee is leuk, maar ik stoor me aan de onscherpe rand op de foto en het meisje staat er niet scherp op, en ook niet echt leuk voor een portret foto, ook stoor ik me aan de uitlaat van de tractor, het voegt niets toe aan de foto ;)

als je wil kan ik nog wel commentaar geven per foto :) maar ik moet even een opdracht maken voor school :)

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 12:48

Als je doen wilt, heel graag. Ik leer er alleen maar van en dat is de enige reden waarom ik dit topic gestart heb. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:39

1; Beetje simpele foto, vind hem niet echt bijzonder. Ook stoort het onderste vage deel.
2; ook niet echt bijzonder en overbelicht.
3; wel oke, stoor me aan het groene vlekje in de bomen en de zon is te fel en overbelicht.
4. iets beter dan 3 maar ook hier stoor ik me aan het groene vlekje
5; een hele mooie foto, niets op aan te merken. :)
6; Leuk idee maar mijn aandacht word naar de achterse rode.. dingen? getrokken.
7; heel leuk! :j Ook mooi met die dauw in het plukje haar.
8; Te onscherp
9; te vaag, de focus ligt op dat groene stukje.. mos? en de takken zijn te vaag. Dat is jammer.
10; wel oke, had de onderkant graag iets scherper gezien.
11; Prachtig! Het enige wat me stoort is de grote schaduw, ben jij dat?
12; ook wel mooi.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:10

ik zal binnenkort even een lijstje voor je maken dan :)

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:11

Hannah_Menno, dankjewel :) hier heb ik echt iets aan.
Dat groene stipje en vlekje heb je helemaal gelijk in, daar baal ik ook echt van maar dat was een vlekje op mijn les die ik op het moment zelf niet weg kreeg.

Bij foto 6 had ik extra de oude kan en pan op de achtergrond mee genomen omdat het in mijn ogen een bepaalde sfeer geeft. Mss idd voor mensen die niet weten wat het is eerder een storende factor dan een toegevoegd waarde, helaas.

Die schaduw op foto 11 ben ik idd, de andere schaduw die erlangs loopt zijn bomen. Helaas was het op die foto niet te doen om mijn schaduw er niet op te zetten. (of iig lukte het mij niet.)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:45

hier even commentaar per foto :)

2. de koetjes zijn heel leuk, maar alleen die hand.. en dat snot of slijm wat het is maakt de foto eigenlijk een beetje vies, ookal zou het lief bedoeld moeten zijn ik had de foto zonder hand een stuk mooier gevonden ;)

3. vind ik een mooie foto alleen zoals ik al eerder heb gezegd jammer dat de zon niet een paar milimeter naar links staat ;)

4. vind ik wat standaard, het is een mooie foto maar de zon staat gewoon in het midden en de horizon is niet recht en de wind molens voegen niet echt wat toe :)

5.vind ik een mooie foto, alleen mis ik toch wat meer scherpte diepte, want zo lijkt de foto wat standaard, het was denk ik mooier geweest als je op 1 tros bloemen wat meer ingezoomd had :)

6. vind ik een mooie foto leuk idee, alleen de oranje voorwerpen op de achtergrond vallen veel meer op dan de bloemen zelf, de bloemen hadden zelf een velle kleur moeten hebben en wat mooier moeten zijn, zodat de bloemen het meest op zouden vallen.

7. vind ik jaa... een pluk haar aan prikkeldraad, ik vind de foto niet echt interessant.

8.hetzelfde als 7 vind ik deze ook niet echt interessant, het is grappig zo'n oud scharnier aan een boom, maar het perspectief is niet echt mooi genomen en de foto is ook niet helemaal scherp.

9.jaa wat is het? vind het er een beetje vies uit zien eigenlijk, het is ook niet echt een interessante foto, het was mooier geweest bij zo'n onderwerp als je er heel dicht op had gezeten dus een macro foto zeg maar.

10.bij dit vraag ik me ook af wat het is? ik zie er niets in behalve een dood normale ijzere rand ;) niet erg interessant

11. deze foto vind ik echt heel mooi! het is ook interessant om naar te kijken, omdat het ijs er zo mooi is "opgegroeid" , alleen jammer van je eigen schaduw op de foto ;)

12. vind het ook wel een mooie foto, alleen 2 van de 3 besjes zijn stuk, dus die had ik persoonlijk niet op de foto gezet en had alleen het hele besje op de foto gezet met de ijstakjes erop en er bijv. een staande foto van gemaakt :)

ik hoop dat je er wat aan hebt!

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 19:35

Hier heb ik zeker wat aan lostescape, dankjewel :)

Bij foto 12 vond ik zelf juist mooier met meerdere besjes, vond het wel iets natuurlijks hebben dat ze niet alle 3 ontzettend mooi mee waren.

Ik heb ook nog foto's appart genomen maar die vond ik zelf minder. Hieronder twee van die foto's, zijn die naar jou mening dan beter? Ik vind het zelf net niks.

foto 1
foto2

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:44

de 1e foto is niet echt scherp maar de 2de foto had ik wel iets mooier gevonden, maar alleen als de achtergrond anders was geweest :)

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 19:56

Ok, nogmaals bedankt voor je uitgebreidde commentaar :)!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:00

Graag gedaan :) alsje nog eens vragen hebt dan pb je maar! :)