[FOTO]Wielrennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melissaaaaa

[FOTO]Wielrennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 15:36

Gisteren op 2e paasdag was hier in Waddinxveen een wielerronde. En omdat ik net een nieuwe lens heb (de 70-200 f4.0 van canon) vond ik dit wel een mooie gelegenheid om die eens even te testen (en om naar die mooie benen te kijken natuurlijk :9 ). En ik heb totaal geen spijt van m'n aankoop! :D
't was niet altijd even makkelijk om geslaagde foto's te krijgen, want het gaat nogal snel :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips&commentaar op m'n foto's zijn meer dan welkom :j

Irene2

Re: [FOTO]Wielrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:54

de eerste en laatste spreken mij kwa compositie enorm aan, erg mooi gedaan. De anderen boeien me minder :)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 16:03

Oke bedankt :) Denk dat het gewoon een kwestie van smaak is dat ze je minder boeien?
Wat betreft de composities, ik heb gewoon van alles een beetje uitgeprobeerd, ben gaan rondlopen en vanuit verschillende hoeken foto's gaan maken. Maar leuk dat de eerste en laatste je wel aanspreken dan :j

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:19

klopt het dat de foto's niet heel scherp zijn of lijkt dat zo?

Ik vind ook de eerste en de laatste qua compositie het beste hoor :)
De rest vind ik ook wel mooi, maar toch hebben die 1e en de laatste iets extra's ;)

Ben zelf ook van plan die lens te kopen, maar zit ook te twijfelen tussen de 70-200 en 70-300 :P

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:00

niet heel scherp? :') hier bij mij zijn ze superscherp!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:19

Foto 1 vind ik niet zo'n goede foto. Had van mij iets meer op gemogen.
Foto 2 is niet helemaal scherp.
Foto 3 Had wat meer naar links gemogen, zodat je de aandacht vestigt op de wielrenners. De toeschouwer stoort nogal. Kan ook niet echt vinden waar je scherp op hebt gesteld.
Foto 4 weet ik niet zo wat ik ervan vind. Misschien was het de foto meer 'af' geweest als de fiets er helemaal op stond.
Foto 5 stoort de rode wielrenner die er net aan komt.
Foto 6 heb je een hele scheve horizon. Weet niet of dat de bedoeling was?
Foto 7 had van mij ook wat meer naar het midden gemogen, maar vind ik wel de beste foto :) .

Weet niet of je er wat aan hebt :) .

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 17:21

Ja daar heb ik zeker wat aan, dankje! Over foto 2, die is idd niet helemaal scherp, maar dat is mijn fout en heb ik natuurlijk niet bewust gedaan. Foto 3 heb ik wel bewust zo gedaan met de toeschouwers erbij, vond dat wel een leuk effect geven, en ik heb scherpgesteld op de voorste wielrenner.
En de scheve horizon op foto 6 was de bedoeling ja :j Vind het alleen stom dat de onderkant zo is afgesneden. Z'n voet en de onderkant van het wiel hadden er nog op moeten staan.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:41

De laatste vind ik wel wat hebben.

Foto 1: Iets te krap genomen, had liever nog iets meer van de wielrenner. Persoonlijk zou ik m'n camera wat gekanteld hebben.
Foto 2: Niet scherp
Foto 3: Je hebt 'm scherp gesteld op de helm van de 2e wielrenner, persoonlijk had ik 'm scherpgesteld op de toeschouwer die nu behoorlijk storend onscherp is.
Foto 4, 5 & 6: Vind ik persoonlijk niks, het straalt niet echt kracht uit, de kleuren vind ik niet helemaal lekker. Valt me op dat je het wiel van de wielrenner er vaak afhaalt maar wel veel ruimte boven het hoofd van de wielrenner houd. Ik zou ervoor kiezen om 'm of krapper bij het hoofd te fotograferen, of de gehele combinatie op de foto te zetten.
Foto 7: Opzich wel een aparte foto, al vind ik de vlaggen bovenin te druk. Aangezien alle wielrenners al zoveel kleur bij elkaar is.

Succes!

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 13:19

oke jij ook bedankt! Ben het met je eens hoor, dat er vaak teveel ruimte boven het hoofd van de wielrenner is en dat er een stuk van het wiel mist := Maar het gaat ook zó snel :o Maarja, ik krijg vast nog wel een keer de kans om het beter over te doen :)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:12

Wauw! Foto 1 straalt echt snelheid uit +:)+
Superfotootje :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:29

de laatste foto vind ik erg mooi genomen!

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 14:13

leuk om te horen, bedankt allebei! :D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:51

Moon schreef:
Wauw! Foto 1 straalt echt snelheid uit +:)+
Superfotootje :D

Nou dat vind ik niet, denk dat als je meer met je sluitersnelheid zou werken je een "sneller" beeld zou krijgen.

Verder leuke foto's maar niet echt bijzonder, ga eens spelen met de sluitersnelheid

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 13:01

Ik neem aan dat je dan bedoelt sluitertijd naar beneden?
Maar dan krijg je bewegingsonscherpte die ik juist probeerde te voorkomen door m'n foto's op deze manier te maken :+