[FOTO] Klein meisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lipydo

[FOTO] Klein meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 11:26

Met het prachtige weer van vorige week, moest mijn camera weer even uit de tas gehaald worden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:33

Dat meisje! :oo PRACHÍG! :D
Wauw, dat is nou précies wat ik wil maken voor een schoolproject. *stopt foto bij oriëntatie/voorbeelden*

Op die laatste foto stoor ik me wel lichtelijk aan de achtergrond (boom/gele vlekken). Verder zou ik zelf wat meer contrast toevoegen en wat meer spelen met de kleuren op foto 1, want dan zou dat écht een topplaat zijn. :j

[als je het niet erg vind, zou ik vanavond graag wat proberen met die 1e en 4e foto]

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:34

Mooie foto's hoor,alleen foto 3 vind ik minder.
Wazig op de achtergrond maar ook op de voorgrond.
Foto 2 is prachtig!

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:36

De eerste en laatste vind ik erg leuk :j
2 vind ik aardig saai, en 3 doet me ook niet veel: die kan wel leuk worden door een andere uitsnede te kiezen.

Bij 1 en 4 komen de kleuren nog een beetje vlak over, ik zou nog wat uitproberen met het contrast en belichting in Photoshop o.d. :)

Lipydo

Re: [FOTO] Klein meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 12:21

Dankjulliewel :D

Ik heb met de foto's van het meisje al veel gesleuteld met de kleuren en contrast, misschien wel iets te lang naar gekeken uiteindelijk, totdat je het niet meer ziet :p

Natalie: ben benieuwd wat jij doet met de foto's!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:21

Bij de eerste foto komt het haar wat paarsig over!

Foto 4 vind ik ook erg leuk!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:31

Wat een prachtig meisje tussen die bloemetjes! :+:

Voor mij heeft alleen foto 1 potentie, vind het alleen wat jammer dat je niet voor een íetwat lager standpunt hebt gekozen. Ik begrijp je bewuste keuze om het beeld te vullen met alleen het bloemenveld, vind ik ook een goede beslissing. Denk alleen dat je voor het fijne misschien nog nét wat had mogen zakken en haar misschien wat meer van schuin voor had mogen fotograferen. (in dit geval de fotograaf meer naar links)
Kleurkeuze zit al een heel eind in de richting, maar is nog net niet helemaal lekker op haar huidje. Maar dat is een kwestie van een beetje bijstellen :).

Andere poses waren misschien ook heel leuk,lief,schattig geweest, wie weet kun je nog een keertje met haar op stap?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:42

Wauw! mooie fotos zeg!
heel schattig dat meisje :) en leuk bedacht zo in het veld met bloemen :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:54

Hihi, ik heb exact dezelfde foto's van mezelf toen ik even oud was als dat kleine meisje en ook in een veld vol paarse bloemen stond :D

Maar even serieus: wat een prachtige foto's :) Je hebt echt mooie kleuren gebruikt, die paarse tint over de hele foto spreekt me aan.
Foto 1 had ik wellicht nog mooier gevonden als het meisje iets lager op de foto stond, wat meer in de linkerhoek.
Foto 2 is mooi, maar iets te standaard naar mijn smaak.
Foto 3 vind ik super. Mooi contrast tussen dat onscherpe en bruine van de bomen en die felle, scherpe bloemen.
Foto 4 vind ik de prachtigste. Daar staat het meisje op de plaats in de foto die ik ook graag bij foto 1 had gezien. En haar dromerige blik en dat knuffelbeertje dat ze zo vasthoudt passen perfect bij de onschuldige sfeer van de foto.

En ik ben eigenlijk wel benieuwd welke camera en lens je hiervoor hebt gebruikt :j

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:13

Wat een reacties al, toppie!

EsmeeF: Ik heb, als je misschien goed kijk, de bovenkant van de eerste foto gevuld met bloemetjes. Vond dat rustiger staan. Ben het helemaal met je eens over het lager zitten met de camera :j
Het meisje was helaas eenmalig, omdat ze op vakantie was met haar ouders. Maar ze zat zo lekker in de bloemen, daar moest ik een foto van nemen :D De kleuren zitten inderdaad nog niet helemaal goed.

Mientjeuh: Bedankt! Ik was wel aan het twijfelen of het nu niet te veel paars is... Heb Canon 40D body gebruikt samen met de Canon 70-200 mm F/2,8 L lens :)

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:03

Wat een scheetje!

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:19

Heerlijke plaatjes om naar te kijken.
Al had ik bij de 1na laatste foto ook wel het meisje willen zijn maar dat is kwestie van smaak.

Het is dat je zo ver weg woont anders had je mijn dochter wel mogen lenen(lees 4 jaar,blond,krullen en rond de 1 meter hoog) hihihi.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:50

Leuke foto's vooral die waar het meisje opstaan, erg schattig om te zien 8-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:55

Die eerste en die laatste vind ik helemaal super, echt geweldige platen. Ik had er alleen nog iets meer kleur in willen zien.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:53

Ik heb wat geprobeerd met de kleuren, contrast, verscherping etc. :)
In roze en blauw (bloemen) vond ik de foto's ook wel iets hebben, vandaar die er even bij.

Foto 1.1: http://i41.tinypic.com/vya520.jpg
Foto 1.2: http://i40.tinypic.com/2udztww.jpg
Foto 2.1: http://i43.tinypic.com/zthzpd.jpg
Foto 2.2: http://i43.tinypic.com/w9cspf.jpg
Foto 2.3: http://i41.tinypic.com/1hteli.jpg

Dus, ik denk dat als je je iets meer verdiept in het nabewerking, je écht wat tofs van je foto's kunt maken, want daar is niets mis mee! :D
Stuur je ook even een PB'tje. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 21:54

Goed gedaan :j

Toch blijft het wel een kwestie van smaak. Foto 1.1 vind ik qua contrast zeker een verbetering. Maar de andere teveel kleur, waardoor je lelijke vlekken krijg.

Mijn laatste versie:

Afbeelding

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 06:46

Klopt, is zeker een kwestie van smaak. Deze laatste vind ik al veel beter, prachtig. :j
Klopt van de kleuren, heb het ook even heel overdreven gedaan, om te laten zien wat allemaal wel mogelijk is. Contrast heb ik alleen bij 2.1 bijgevoegd trouwens. :)

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:38

wat een heerlijk sfeertje hebben die foto's!
ik krijg er echt een lentegevoel bij, zo'n meisje wat heerlijk vrolijk door de bloemetjes aan 't dansen is, echt super!

bij foto 1 vind ik het alleen jammer dat het haar van 't meisje ook wat paarsig is, het meisje had wat meer kleur mogen hebben wat mij betreft.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:18

1, 3 & 4 zijn prachtig. 2 past er niet echt tussen.
Laatste bewerking vind ik ook het best. :)

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:46

Ik hou normaal totaal niet van dit soort effecten ( blauwe gloed ), maar dit is wel heel mooi gedaan! Super!