[FOTO] Portret Anja

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tien_

[FOTO] Portret Anja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 09:55

Hallo allemaal,

Gister voor het eerst geoefend met portretten. Wat vinden jullie van deze?
Exif: f/5.3, 1/8, ISO 800.
Alle tips zijn ZEER welkom :j

Afbeelding

Rennie89

Re: [FOTO] Portret Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:57

Het ruis stoort me enorm en ik mis ook de scherpte. verder vind ik de compositie niet echt fijn omdat het de nadruk op de neus legt in mijn ogen, omdat je daar een schaduw ziet

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:10

1/8? Was het zo donker in die ruimte? Meestal wordt als richtlijn gebruikt dat je tot ongeveer 1/30 uit je hand zou kunnen fotograferen, maar als ik uit de hand onder de 1/100 moet ben ik al niet blij..

Maar goed, even terug op de foto ;). Gevolg van de lange sluitertijd is bewegingsonscherpte, mis dus echt scherpte op de ogen. Verder had je, denk ik, voor een wat ruimer kader mogen kiezen, het geheel is wat aan de krappe kant, met name onderin.
Heb je de zwart/wit omzetting zelf kunnen regelen, of was dit een 'automatische' instelling? Vind hem erg flets, wat meer contrast had denk ik geen verkeerd gedaan ;).

Stop vooral niet met oefenen en lees veel mee in andere fototopics over wat meer ervaren mensen over beelden zeggen van anderen. Is interessant om te lezen en werkt vaak erg leerzaam. :) Succes!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 16:40

Bewegingsonscherpte is inderdaad een groot probleem :j Het was niet echt fijn licht in de ruimte, maar misschien was 1/8 nou ook weer niet nodig geweest :D
Ik ga nog even verder knoeien met de zwart-wit omzetting, nu heb ik het even heel snel gedaan.
Compositie is inderdaad wat krap, maar dat vind ik zelf wel leuk. Kwestie van smaak misschien.
Allebei bedankt voor jullie reacties!