[FOTO] Esmee.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

[FOTO] Esmee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 19:31

Afbeelding

Afblijven.

booster

Re: [FOTO] Esmee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:32

ik vindt persoonlijk die wazige vlek vrij irritant

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 19:33

Ik vindt? Ik vind.

Welke wazige vlek?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:34

Hmm, voor mij doet ie het niet dit keer, Jet. :)
Scherpte, DoF, compositie en kleuren zijn lekker, maar vind de blik absoluut niet passen bij de rest van de zachte feeling die ik bij deze foto krijg.
Veel te boos, niet zacht, te fel. Had liever een zachtere, dromerige blik gezien of dat Esmee niet in de cam zou kijken.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:35

ga je meteen op spelfouten letten alsjebliefd zeg ik wil je alleen een mening geven
die vlek in het midden zit wat verwazigd is dat deel

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:42

Oei wat kijkt ze boos :=
Ik vind persoonlijk de uitdrukking van het model niet bij de gekozen pose passen, maar dat is ook iets persoonlijks :j

Wel vind ik dat je de foto mooi gemaakt heb, al had ik er zelf voor gekozen om of dat wazige stuk weg te laten, of dat wazige door te laten lopen naar beneden (dus focus op één scherp stuk)

Niet de mooiste foto die ik van je gezien heb (sorry, ik kijk veel maar reageer niet overal :o ) maar absoluut geen verkeerde :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:08

Jetser! Die trui heb ik ook. :D
Ik ben er ook niet weg van, eerlijk gezegd. DOF en kleuren vind ik echt heerlijk, alleen haar uitdrukking vind ik echt niet succesvol.
O.a omdat hij er niet bij de stijl past, maar ook omdat het niet bij haar gezicht past. Ik geloof het niet, en dat vind ik wel belangrijk onderdeel van zo'n foto..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:26

Faux schreef:
Ik vindt? Ik vind.

Welke wazige vlek?

Beetje aardiger mag ook ;)

Maar ik ben het er wel mee eens, die wazige vlek bij der hals...
Ook vind ik de blik te boos...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:18

Ik verbeter alleen een spelfout. Dat doe ik altijd want ik kan daar slecht tegen. :) Niks persoonlijks.

Afbeelding

Valt deze beter in de smaak?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:31

ik vind de manier hoe jij reageert niet zo netjes, maar goed off-topic.

Ik vind bij de eerste foto dat wazige gedeelte ook een beetje storend, verder goed neergezet.
De 2e vind ik niets. Kan ook aan haar zelf liggen, ik vind haar blik wat raar, maar goed, verder
wel goed neergezet, maar qua 'wat hebben' is de eerste sterker.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:32

Ook op die foto kijkt ze zo bozig :P
Dat past niet bij haar lieve gezicht ;)

En ook op deze foto zie ik bij de hals die wazige plek en daaronder weer scherp.. Is dat met opzet of per ongeluk?

Eigk moet je deze foto's nog eens maken, alleen dan met een vrolijke gezichtsuitdrukking, ik ben heel benieuwd hoe het
plaatje en het model er dan uitzien :j :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:43

Ook bij deze foto vind ik de blik niet mooi....
Misschien nog een keer de shoot over doen ? :)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 22:45

Nou dat lijkt me niet nodig. :) Zelf vind ik het namelijk wel erg mooi. Dat is smaakgebonden. En technisch gezien is hij wel goed, dus daarvoor hoef ik 't ook niet te doen.

Maargoed, bedankt voor de reacties allemaal. Jammer dat jullie zo vallen over mijn spelfout-verbetering, naar mijn idee is daar niets mis mee. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:13

*Tijd geleden dat ik op [FK] heb gereageerd...*

Ik ben ook niet zo weg van de foto Jet. Ook naar mijn mening past de blik van het model niet bij het zachte van de foto. En ik vind de DOF van de eerste foto aan de ene kant wél fijn, maar de DOF van de coltrui dan weer niet :+ De hals van de trui valt een beetje naar binnen, daardoor is slechts een klein stukje van de trui niet scherp terwijl de rest dat wel is. Dat stoort mij een beetje.

Tweede foto doet me niets, straalt voor mij te weinig uit.

Heb beter werk van je gezien!

Ennuh.. niks mis met het verbeteren van spelfouten, maar de manier waarop had wel anders gekund. ;)

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:24

Ik vind het een mooie foto. Over de boze blik zou ik twijfels hebben als de foto in een modemagazine terechtkwam, maar als fotografeer-hobby-probeersel vind ik 'm heel geslaagd. Ik ken zelf niet zoveel van fotografie, maar ik vind persoonlijk een foto mooi als hij, los van alle conventies en groepsmentaliteit, is genomen. Over het technische ga ik me door gebrek aan kennis aan de kant houden. :)

En spelfouten zijn nu eenmaal irritant, tenzij je niet met Nederlandse taal bent opgegroeid of als het per ongeluk was of als je een leesafwijking hebt.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 13:26

Faux schreef:
Nou dat lijkt me niet nodig. :) Zelf vind ik het namelijk wel erg mooi. Dat is smaakgebonden. En technisch gezien is hij wel goed, dus daarvoor hoef ik 't ook niet te doen.

Maargoed, bedankt voor de reacties allemaal. Jammer dat jullie zo vallen over mijn spelfout-verbetering, naar mijn idee is daar niets mis mee. :)

kijk, als je hem zelf helemaal oké vind en verder ook geen commentaar wilt, zou ik het niet op FK plaatsen :)
het kan nou eenmaal wel eens gebeuren dat men een foto niet zo mooi vind, dat is smaken verschillen ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 16:23

Plien91 schreef:
*Tijd geleden dat ik op [FK] heb gereageerd...*

Ik ben ook niet zo weg van de foto Jet. Ook naar mijn mening past de blik van het model niet bij het zachte van de foto. En ik vind de DOF van de eerste foto aan de ene kant wél fijn, maar de DOF van de coltrui dan weer niet :+ De hals van de trui valt een beetje naar binnen, daardoor is slechts een klein stukje van de trui niet scherp terwijl de rest dat wel is. Dat stoort mij een beetje.

Tweede foto doet me niets, straalt voor mij te weinig uit.

Heb beter werk van je gezien!

Ennuh.. niks mis met het verbeteren van spelfouten, maar de manier waarop had wel anders gekund. ;)

Helemaal mee eens +:)+

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:50

Ik ga wel mee met het commentaar over haar blik. Het is inderdaad een hele softe foto, lekkere warm uitziende trui en dan een harde blik.

Ook vind ik op de eerste foto ook het wazige op haar trui bij haar hals wel storen.

Verder zijn ze technisch zeker goed, maar ik heb wel beter van je gezien :)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 22:56

Ik vind beide foto's te licht, op sommige stukken zelf uitgebeten wit, jammer.
Op de tweede foto zie ik in de nek van het model een moedervlek (of een vuiltje op de lens/sensor) in haar nek die ik op de eerste foto niet zie.

Technisch valt er verder weinig op aan te merken. Het model mag misschien haar gezicht wat meer ontspannen en wat meer met haar ogen doen, wat meer laten spreken.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:03

Ik vind de foto juist aansprekend door het contrast in de blik en de softe sfeer van de hele foto.
Doordat de foto niet "klopt" is hij juist interessanter en ga ik er meer over na denken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:08

Ik vind ze niet mooi. Te hard, te onvriendelijk. Ze kijkt alsof ze ieder moment een puntneus kan groeien, hoed opzetten, op de bezem stappen en wegwezen. En dat klopt naar mijn idee niet met de kleurkeuze.

Ook ik stoor aan de onscherpe 'vlek' van de coltrui/hals in het midden van de foto.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:43

Jet, jij kan het. Je bent een geweldig fotografe. Fototechnisch niets mis mee. Maar ook mij spreekt deze foto niet aan.
Ik heb beter van je gezien!

Why?
Kan ik niet zo uit leggen hij heeft hét niet voor mij

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:43

Kleuren, compositie, e.d. top!
Maar inderaad die blik is niet bijpassende voor deze foto.
Maar Esmee staat wel bekend voor haar stoerdere en hardere blikken, haha.. ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:48

Haar blik en de verdere sfeer kan een leuk contrast zijn, maar komt hier niet echt uit de verf. Het contrast vind ik wat te groot. Nee hier kan ik niet lang naar kijken, zo'n felle blik kan pakkend zijn maar zij kijkt me aan alsof ze me een kogel gunt.

En verder vind ik je scherpstelling wat te krap, mag wel iéts groter. Op dit moment zijn haar ogen volledig scherp en verder vervaagd het gezicht zachtjes. Ogen zijn niet het enige wat een foto doen spreken, de rest van de gezichtsuitdrukkingen spelen ook mee, die mogen imo dus ook best scherp zijn. :)

Nee vind het geen topper, sorry. Het enige écht positieve aan deze foto vind ik de kleuren en de vlakverdeling dmv de trui.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:35

Fototechnisch een zeer goede foto! Maar ik vind dat Esmee - en dat geldt voor meerdere foto's (gezien op d'r Hyves) - te hard kijkt. Met name bij deze foto past een breekbare blik beter bij het geheel.
Het is echt een hele mooie blik, maar ik vind het bij deze foto minder mooi uit de verf komen.