[FOTO] Joy..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vroli1

[FOTO] Joy..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 13:53

Joy is een showhond en krijgt over 3 maanden (ofzo :o) puppies.. en nou moest er dus een foto komen voor in de sheltie gids..
ik had alle eer om deze foto te mogen maken.. :D
alleen had ik er niet zoveel verstand van hoe ik haar op de foto moest zetten.. staart laag of hoog.. kop omhoog of laag.. hoe staan? etc..
nou ging ik met de dochter van de eigenaar en die had er ook geen verstand van.. ook geen snoepjes mee.. (nog zo gezegd dat ze deze mee moest nemen) om de aandacht van de hond te trekken..

Paspoort:
Naam: Joy
Geslacht: Teef
Geboortejaar: 2008

nou konden we de hond haar aandacht trekken met een aantal namen en dit is er van geworden:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

deze is niet voor in de gids maar wel leuk :D:
4.
Afbeelding

we gaan het de volgende keer overdoen want ik was zelf niet tevreden :o en wilde meer leren over hoe ik een showhond op de foto moest zetten..

tips zijn zeer zeker erg welkom :D maar hou het lief..
Laatst bijgewerkt door Lontje op 19-03-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [foto] -> [FOTO]

vanPrinster

Re: [foto] Joy..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:03

Mooie foto's, mar misschien niet zo geschikt voor in een gids. Heb je de mogelijkheid om ergens in een studio ofzo te fotograferen? Of misschien een plaats waar de achtergrond er niet zo toe doet?
Wel een ontzettend leuk hondje!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 15:11

ik vond ze zelf ook niet zo geschikt om in een gids te zetten :o daarom staat erbij dat ik ze later over ga doen.. maar ik wou graag tips en commentaar over hoe ik het tot nu toe gedaan heb.. en wat ik de volgende keer beter kan doen.. ;)

en qua achtergrond.. de mevr. haar kennel heet 'after de poalen' (achter de palen) en dus had ik gekozen voor de palenscherm op de achtergrond.. vond het wel leuk om de kennelnaam in de foto te verwerken..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 15:48

Het valt me op dat je foto's niet echt op ooghoogte zijn genomen. Dit moet je toch echt wel hebben voor zulke foto's :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:15

Neem de foto idd vanaf ooghoogte.
Verder vind ik de kwaliteit niet bijzonder, vind de foto's wat flets, weinig diepte in terug te zien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:55

Ik vind de foto's erg grauw en het stoort me dat je de foto's niet vanaf ooghoogte hebt genomen. Daarbij is de achtergrond telkens wat druk en springt de hond niet naar voren, en ook het scherpte diepte vind ik niet fijn. Maar met oefenen kom je er wel :) om te weten hoe showhonden staan kun je op google kijken!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:29

met ooghoogte bedoelen jullie dat ik niet op de ooghoogte van de hond zat?
scherpte diepte is idd niet zo best.. :o
ik zal er de volgende keer op letten..!
bedankt!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:21

probeer idd op op ooghoogte te fotograferen, en bij foto 3 is er verkeerd scherp gesteld, ook de kleuren zijn wat flets. Maar hier leer je alleen maar van, dus gewoon lekker blijven oefenen op die hond! :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 21:55

bedankt! ga het volgende week weer proberen.. ;) en met jullie tips :D