[FOTO] Neusje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chip

[FOTO] Neusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 21:38

De foto is gemaakt met een digitale camera, Kodak EasyShare Z8612 IS

Afbeelding

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:41

*ik wil dr zo een kusje op geven*

wat een lief neusje! haha

Erg mooie foto, je aandacht wordt ook meteen naar het middelpunt van de neus getrokken.

pinkie87

Re: [FOTO] Neusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:32

aparte foto, zet hem eens in zwartwit ben wel benieuwt hoe hij er dan uitziet wel jammer dat ie niet 100%scherp is

chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 23:44

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:51

Gave foto, vooral met zo'n simpel cameraatje nog vrij scherp genomen.

Mooie, warme kleuren.
Goed gedaan, chip. +:)+

chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 16:29

Dank je ! ik zelf vind de kleurenfoto mooier, warmer, maar hij had idd scherper gekund.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:32

Mooie foto!
Ik vind het een heel mooi, rustgevend kleurenpalet, zwartwit is ook meteen veel minder..
Lekker zachte foto ook.
En tja, dat ie dan niet perfect scherp is, dat vind ik eigenlijk niet zo heel erg storen..

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:58

ik vind de foto niet zo heel geweldig omdat ik het niet zo'n interessant onderwerp vind in de foto, verder vind ik de kleuren wel erg mooi en verder een hele nette foto...

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:42

Casca schreef:
Erg mooie foto, je aandacht wordt ook meteen naar het middelpunt van de neus getrokken.

Dat is ook niet zo moeilijk als die neus zo frontaal in beeld staat :+.

Sorry, de foto doet me niks. Ik zie een rare zweem en de scherpte is vreemd en niet voldoende aanwezig. Programma voor gebruikt? Compositie houdt geen aandacht vast. Het is gewoon een neus midden in beeld, niet echt een foto waar je talent voor nodig hebt ;)

Mag ik vragen wat je achteraf gedaan hebt aan deze foto?

Probeer wat te spelen met standpunten en scherpte(diepte), dat maakt een beeld veel interessanter. En let goed op de scherpte, daarmee kun je de aandacht van mensen sturen in een beeld. Heel belangrijk dus.
Oefening baart kunst. Lees en kijk veel mee bij en naar mensen die al meer ervaring hebben, dat is al ontzettend leerzaam. ;)

Succes!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:59

Thanks voor je reactie, ik heb niet zo heel veel mogelijkheden met mijn camera, ik kan bij mijn weten niet met scherpte en diepte spelen.
Het enige dat ik gedaan heb is de foto bijgesneden en rondom de neus wazig gemaakt.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:03

Gezien het feit dat de neus al zo frontaal in beeld staat dat de aandacht eigenlijk niet naar een ander punt kan, is het in dat geval overbodig om de omgeving rondom ook nog eens te blurren ;). Kun je niet spelen met de scherpte op je camera, probeer je juist dan nóg meer te concentreren op de composities die je kiest :). Die kunnen een beeld ook al erg interessant maken! Let er bij het meenemen van omgeving wel op dat er geen storende objecten zijn die de aandacht alsnog zeer sterk van jouw doel af gaan halen. De (extra) omgeving moet interessanter, maar niet afleidend werken ;).

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:19

krijg even kippen vel..... dit heeft dus de reden dat ik eh een foto van een halve neus had en die ging spiegelen en tegen elkaar gezet.. en kreeg ik dus ook dit effect eerst dacht ik hoe kom jij aan mijn foto :P maar nog keer gekeken en tis echt niet mijn foto.
hij is leuk maar mis er wel wat in