[FOTO] Haflinger Bella.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

[FOTO] Haflinger Bella.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 15:44

:wave:

Toen ik Bella uit het weiland haalde ging de zon zo mooi onder. Ik had alleen de beschikking over mijn telefoon met 2 mp. dus de kwaliteit is zeker niet de beste. :n
Maar binnenkort komt mijn camera binnen, dus dat komen er vast meer fotos! :D

Afbeelding

Tips zijn hardstikke welkom! :)

_Bitje_

Re: [FOTO] Haflinger Bella.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:00

tja, de kwaliteit is idd niet helemaal wat je zegt van,...goed :D
Maar integendeel tot het plaatje :D :+:
Bella staat er goed op, ik vind het verder wel een sweervolle foto :j

Misschien moet je je fotos de volgende x even uplouden bij
tinypic/imageshack, bij deze site gaat de kwaliteit met uplouden
ook niet een eind achteruit , bij mijnalbum wel :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:14

om eerlijk te zijn (mag niet liegen van mijn mama) vind ik dit echt een huis tuin en keuken foto. fototechnisch is het helemaal niets.
sorry...
volgende keer beter :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:18

Je maakt de foto vanuit de verkeerde hoek. ;) Het idee is leuk alleen de uitvoering minder. Nu valt haar hoofd wat weg in de schaduw die de zon geeft. En daardoor zie je ook die kring op haar lijf. Dat is de zon die in de lens reflecteert. Probeer de volgende keer de zon dus achter je te hebben. En het is jammer dat ze er maar net op staat, foto is te krap genomen links. Maar dat deed je waarschijnlijk om de zon erop te krijgen bedenk ik mij nu maar dat is dus geen goed idee. :')

Gewoon lekker doorgaan met foto's maken als je je je nieuwe camera hebt. :j

@pinkie87: Kan je dan misschien uitleggen wat er niet goed aan is? :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:43

jah sorry voor zo korte en krachtig berichie.
maar wat jij vertelde bellatrix vond ik ook alleen ik kon het niet makkelijk verwoorden in typetaal :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 13:25

Haha, bedankt. :)
Tsja, ik wilde juist die zon erachter hebben, omdat juist die zo mooi was. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:37

Dat snap ik maar dan krijg je dus dit soort lichtval. :+
En dat wordt over het algemeen niet als mooi beschouwd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:45

Even een positieve noot... Ondanks de slechte fotokwaliteit vind ik je creativiteit bewonderingswaardig. Tuurlijk, de uitvoering kan altijd beter en een fatsoenlijke camera in plaats van een mobieltje gebruiken helpt daarbij al een hele boel, maar ein-de-lijk eens iets anders dan de standaard paardenplaatjes. Ik vind het echt jammer voor je dat hier vervolgens opmerkingen worden geplaatst als "verkeerde hoek" "over het algemeen niet als mooi beschouwd", "te krap genomen" etc. Ik vind deze foto 10000x spannender dan vrijwel alle andere paardenfoto's die hier langs komen!

Bella, ik vind dat je jouw mening heel erg als feit neerzet terwijl de TS heel duidelijk aangeeft dat ze er bewust voor heeft gekozen de foto vanuit deze hoek te maken. Wie ben jij dan om te zeggen dat dit de "verkeerde" hoek is? Wie bepaalt wat "goed" is en wat "verkeerd"?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:45

Nouks schreef:
Even een positieve noot... Ondanks de slechte fotokwaliteit vind ik je creativiteit bewonderingswaardig. Tuurlijk, de uitvoering kan altijd beter en een fatsoenlijke camera in plaats van een mobieltje gebruiken helpt daarbij al een hele boel, maar ein-de-lijk eens iets anders dan de standaard paardenplaatjes. Ik vind het echt jammer voor je dat hier vervolgens opmerkingen worden geplaatst als "verkeerde hoek" "over het algemeen niet als mooi beschouwd", "te krap genomen" etc. Ik vind deze foto 10000x spannender dan vrijwel alle andere paardenfoto's die hier langs komen!

Bella, ik vind dat je jouw mening heel erg als feit neerzet terwijl de TS heel duidelijk aangeeft dat ze er bewust voor heeft gekozen de foto vanuit deze hoek te maken. Wie ben jij dan om te zeggen dat dit de "verkeerde" hoek is? Wie bepaalt wat "goed" is en wat "verkeerd"?

heel erg bedankt! :D
Mijn nieuwe camera is alleen nogsteeds niet binnen... :\
en op dat moment had ik alleen een mobiel bij me.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:52

Nouks schreef:

Nouja, fototechnisch gezien dan, als je een foto als 'correct' wil beschouwen is de foto vanuit de verkeerde hoek genomen. Over het algemeen dan. (in de ogen van vele fotograven) Ik bedoel het ook niet zo verkeerd als het er misschien staat hoor. Ik kan dingen ook wel eens verkeerd omschrijven. ;) Maar in de ogen van de TS is het idd niet fout, zij wilde hem zo nemen. Maar dat heb ik geloof ik ook neergezet. (heb mijn eigen bericht nog niet nagelezen bij het schrijven van deze reactie) Maar daarom wilde ik nog wel even mijn mening zeggen. Alleen mijn bewoording was misschien niet geheel correct. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:47

Ok, duidelijk! :)

Maar toch nog even een reactie op je, Bella... "als je een foto als 'correct' wil beschouwen is de foto vanuit de verkeerde hoek genomen. Over het algemeen dan. (in de ogen van vele fotograven)"

Dat is mijns inziens net zulke naïeve wijsheid als "met de zon mee fotograferen" zoals mensen vaak wordt aangeraden. Juist fotografen die goed zijn met licht weten dat dat vaak 't meest saaie plaatje oplevert ;)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:59

nouks: ga geheel met je mee.. tegen het licht in geeft hele leuke effecten en is soms noodzakelijk,
als ik een groepsfoto van 78 mensen op de foto zet zorg ik ook dat de zon aan de achterzijde van de groep is, ivm knijpende ogen..
nee dat is me niet in 3 jaar fotovakopleiding gezegd, dat is uitvinden,,

ts: ik vind het idee achter je foto heel goed. en dat met een telefoon,,,,dat krijg ik niet voor elkaar
lekker door oefenen

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 19:01

nameless schreef:
nouks: ga geheel met je mee.. tegen het licht in geeft hele leuke effecten en is soms noodzakelijk,
als ik een groepsfoto van 78 mensen op de foto zet zorg ik ook dat de zon aan de achterzijde van de groep is, ivm knijpende ogen..
nee dat is me niet in 3 jaar fotovakopleiding gezegd, dat is uitvinden,,

ts: ik vind het idee achter je foto heel goed. en dat met een telefoon,,,,dat krijg ik niet voor elkaar
lekker door oefenen

dankje voor het grote compliment! :D

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:51

Ooh wat lief! :+:
Ik vind het juist wél leuk, zo die warme, oranje, ondergaande zon... Dat geeft de foto zo'n rustgevende sfeer :D En je ziet het paard d'r kleine haartje, zo lief! :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 00:37

Amber7777 schreef:
Ooh wat lief! :+:
Ik vind het juist wél leuk, zo die warme, oranje, ondergaande zon... Dat geeft de foto zo'n rustgevende sfeer :D En je ziet het paard d'r kleine haartje, zo lief! :D

dankjewel! :D

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:55

Bellaaa :+:

Ik had hem niet zo krap genomen, íets meer ruimte links en uit een andere hoek.

Het is een leuk idee, maar vind het niet echt bijzonder.. trekt me niet, sorry.

Stephzdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:14

Weetje... Als je een goede fotograaf bent maakt het niet met welke camera je fotografeert. Een goede fotograaf kan zelf met een mobieltje een mooie foto maken. :D

Ik vind de foto goed gemaakt en het geeft wel een sfeer weer:D! en k vind het juuist leuk dat het uit een andere hoek is genomen ;).. Misschien iets meer in het midden de volgende keer, maar het komt wel goed:D! Gewoon veel oefenen :D!!
Succes verder ermee:D!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 10:27

dankjewel. :)