[FOTO] Ducati modelmotortjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Featherlight

[FOTO] Ducati modelmotortjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 11:47

Gisteravond heb ik even geoefend op kleine modelmotortjes van Ducati, waar deze foto's uit kwamen.
Ik fotografeer met een Nikon D60.

Afbeelding

Afbeelding
Niet helemaal scherp, maar ik vond het effect met het licht van achteren wel mooi.

Ik ben pas een beginner, dus opbouwend commentaar komt goed van pas. :)
Positieve reacties ook trouwens :P

Faelivrin

Re: [FOTO] Ducati modelmotortjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:11

Ik zal je goed opbouwend commentaar geven, goed? ;)

Probeer eens een ander onderwerp te pakken, model motoren zijn leuk maar niet interessant tenzij je een website hebt die dit soort dingen verkoopt. Verder is het een onderwerp die weinig mensen zal interesseren waardoor het moeilijk word echt goede foto's te maken. Technisch zitten er ook een paar kuilen in, je hebt veel ruis op de foto (mede door gebruik van het licht komt dit) en de kleuren zijn niet helemaal okee. De uitsneden zijn ook een beetje raar, op beide foto's mis je nèt een klein stukje van de motor, neem dan òf de hele motor òf alleen een heel klein stukje, net niet is meestal ook net niet 'de' foto. ;) Het is leuk om zo te oefenen met close-up maar probeer een onderwerp te pakken wat meer aan spreekt en wat 'frisser' is dan model motoren. :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:17

Ik ga bijna helemaal met het bovenstaande mee. Ik vind modelmotoren nog niet zo heel erg oninteressant hoor :)
De eerste foto vind ik erg leuk :j
Maar zoals Faelivrin al zegt, probeer hem er helemaal op te zetten!
De 2e foto vind ik wat minder geslaagd. De kleuren zijn net wat té, ik zou wat rustigere kleuren nemen :) Ook heeft deze veel ruis (de eerste ook, maar niet zo erg als deze) en net zoals bij 1, zet hem er helemaal op :)
Maar ik vind model motoren best leuk hoor :) Het ligt natuurlijk aan je doelgroep, je zit hier tenslotte op een paardenforum ;) Als je deze foto op een motorforum zou zetten zouden ze het model juist wél interessant vinden.

Faelivrin

Re: [FOTO] Ducati modelmotortjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:21

Jawel, met oninteressant bedoel ik eigenlijk ook niet wat jij er uit haalt, hoe de motoren nu op de foto staan zijn ze niet interessant, snap je? Ze komen heel saai over, probeer het wat spannender en interessanter te maken!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:23

Faelivrin schreef:
Jawel, met oninteressant bedoel ik eigenlijk ook niet wat jij er uit haalt, hoe de motoren nu op de foto staan zijn ze niet interessant, snap je? Ze komen heel saai over, probeer het wat spannender en interessanter te maken!

Oh, op die manier :) Dan ga ik wel met jouw commentaar mee, haha :D

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 20:28

Ok, jullie commentaar klopt helemaal als ik nu zo naar de foto's kijk :j
Bedankt voor de tips, ik kan het allemaal erg goed gebruiken