[FOTO] aussies in studio, commentaar gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

[FOTO] aussies in studio, commentaar gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 09:21

zaterdag is een bevriende bokker, die vlakbij woont, hier op bezoek geweest met haar honden. 't Is de eerste keer dat ik met softboxen en achtergronddoeken heb gewerkt, en ik wil graag jullie commentaar. Waar moet ik de volgende keer op letten, wat kan er beter of moet ik anders doen...
Ik wil echt graag fototechnisch commentaar (al zijn complimentjes natuurlijk ook altijd leuk := ).
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
en een probeersel waarvan ik nog niet zeker weet of ik er wel tevreden mee ben of niet. :\ 't Was wel zoiets dat ik in gedachten had, maar mss had ik toch net iets meer licht in Sky's gezicht moeten geven. Al is haar oogje wel zichtbaar...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door jokari op 08-03-10 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Re: [FOTO] aussies in studio, commentaar gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:27

En juist die laatste vind ik mooi! Hou niet zo heel erg van het standaardwerk, dus ik ben fan van de laatste foto!

Mag ik Dazzle, Twiggy, Gonzo en Luca komen brengen????

Brookers

Re: [FOTO] aussies in studio, commentaar gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:33

Mooie scherpe foto's, ik vind de gekleurde achtergronddoeken alleen heel erg jammer. Ze zijn gekreukt en rommelig waardoor het voor mij heel erg afleid.
Daarom is foto 1 ook mijn favoriet, ik zie het liever op die manier!

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:06

Prachtige honden en de foto''s zijn ook mooi!
ik vind het gebruik van softboxen en achtergronddoeken wel goed gedaan!
alleen misschien had je wat meer licht van links of recht kunnen laten komen komt misschien wat mooier over ( persoonlijke mening )

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:52

De foto´s zijn mooi scherp en het zijn prachtige honden. Alleen persoonlijk vind ook ik die achtergrond doeken niet mooi. Zowel de kleur, soort stof (glimmend) als hoe ze gedrapeerd zijn. De kleuren die je gebruikt hebt doen de honden naar mijn mening geen goed. Zwart of wit als achtergrond past bij deze kleur honden echt veel beter. En wit zou nog het mooist zijn bij de hond met blauwe ogen. Op de foto´s die je gemaakt hebt komen de ogen namelijk erg koud over.

Ik weet hoe moeilijk het is om een hond met fel blauwe ogen mooi op de foto te krijgen, we hebben zelf namelijk een border met twee blauwe ogen. En ook nog eens een hele witte kop. Een regelrechte ramp om die mooi en goed op de foto te krijgen.

Even terug naar jouw foto´s, ik vind foto 1 dan ook de mooiste van allemaal.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 16:03

bedankt voor het commentaar. :)

@Brookers, de kreuken mogen er idd uit, ik moet nog zoeken hoe ik dat ga oplossen want ik vind doek veel fijner dan papier om mee te werken, maar ja dat blijft niet mooi plat liggen.

@ Conrex, awel, de linkersofbox staat harder dan de rechter, omdat ik persoonlijk ook niet zo van ben evenveel licht van allebei de kanten. Alleen is het blijkbaar haast niet zichtbaar. :D

@9jinte9, die glimmende stof, die is er al uitgegooid, die ga ik niet meer gebruiken om de redenen die jij aangeeft. :) Het was (is nog steeds) echter de enige doek van dat formaat die ik heb, vandaar dat ik 'm wou testen. Maar een zwarte en een witte van groot formaat staat dus op het verlanglijstje en de eigenaresse van de honden heeft gezegd dan terug te willen komen (zij vindt dat soort foto's nl ook veel mooier).

Bij foto 1, moet ik de volgende keer proberen om ook licht langs achter op de honden te laten vallen, ze verdwijnen nu een beetje in de achtergrond, zeker de zwarte oortjes van het teefje.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:08

Nog even een kleine toevoeging. Bij een witte achtergrond lijken de ogen meer blauw in tegenstelling tot met deze achtergrond. Hier lijken de ogen meer wit.