[FOTO]First Impression

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

[FOTO]First Impression

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 20:06

Ik fotografeer al een tijdje. Maar nooit echt de stap gezet tot plaatsen in FK.
Maar eens moet de eerste keer zijn.
Dus bij deze, plaats ik enkele foto's die door mij gefotografeerd zijn in de Studio, zonder enig bewerking. ;)
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien een overbodige notitie, maar goed ik doe het toch maar...overname van foto's is Not Done, er zit niet voor niets een copyright op! Bewerken van deze foto's wordt niet op prijs gesteld. ;)

Feedback is welkom. :)

imd

Re: [FOTO]First Impression

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:02

Leuk om te zien hoe je het licht verschillend 'toepast'. Ik weet verder niks van studiofotografie, maar ik vind het nette platen :) Moet wel zeggen dat ik persoonlijk meer van een vrolijk model houd, weet niet of ze met opzet deze blik aanneemt?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:14

Dankje. Dit model is nogal serieus, en dat komt dus ook wel over in de foto's. Dus daarom waarschijnlijk ook de blik die er dan (volgens jou)niet zo vrolijk uit ziet. :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 11:05

Geen reacties? Ben namelijk erg benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. :) Dit is namelijk ook geen dagelijkse kost voor mij.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:03

Ik vind de foto's een mooi neutraal plaatje maar ik heb nog niet het Wauw effect bij 1 van de foto's.
Verder stoor ik me een beetje aan de strepen op de achtergrond, maar dat is misschien persoonlijk.
Verder zijn het nette foto's.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:55

1 vind ik een mooi portret, licht is prima en vind de strepen op de achtergrond net wat extra's geven. Denk wel dat je model net een tikje te gespannen kijkt. Serieus is prima, maar krijg het idee dat ze net niet helemaal op haar gemak is.

Bij 2, 3, en 4 vind ik eigenlijk dat je wat te weinig licht op je model hebt. Ik neem aan dat het bij 3 en 4 een bewuste keuze geweest is, maar ik vind het niet helemaal werken. Door de overstraling van de witte achtergrond krijgt ze bijvoorbeeld ook een hele grauwe huidstint. Voor #2 nog een kleine tip: probeer wat meer 'oog/iris/pupil' in beeld te krijgen, zoveel oogwit ziet er vaak wat onnatuurlijk uit, bij #3 heb je dat ook een klein beetje. Je kunt een model dan vragen om 'met het gezicht weg te kijken, maar alleen de ogen een kléin beetje naar jou te draaien'.

Maar, voor iets wat je niet dagelijks doet, nette serie portretten! Studiowerk blijf ik erg lastig vinden, vind dat je het er prima vanaf gebracht hebt :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 09:22

Dankjewel Eline en eempiej.
De strepen op de achtergrond, dat is een soort jaloezieën-werking. De3e en 4e foto is op een wat andere wijze gemaakt. ;)
Maar er had idd wel iets meer licht op het portret zelf gemogen. Nog meer tips? :)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:25

ik heb zelf niet zo heel veel verstand van fotografie. maar bij de laatste foto worden mijn ogen heel snel naar beneden, naar haar riem getrokken, terwijl het volgens mij toch de bedoeling is dat je naar haar gezicht kijkt:) verder vind ik het mooie foto's zeker voor studiofotografie!