[FOTO] proberen met nieuwe camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

REYNIR

[FOTO] proberen met nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 09:05

Ik heb sinds een klein weekje een nieuwe camera, een Canon 1000D. Heb wat probeersels gemaakt en die wil ik graag laten zien. Ik heb nog wat moeite om de juiste kleur te krijgen vooral met bewolkt weer. Inmiddels weet ik nu hoe ik de witbalans beter in kan stellen.

Afbeelding
1. Poes, de aller aller eerste foto. Misschien wat overbelicht.

Afbeelding
2. Reynir

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. Kunstbloem

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7. Hier kreeg ik de kleuren niet goed, en was het vanwege het weer moeilijk om goede foto's te maken.

De bloem, bus en boeddah zijn gemaakt op de macrostand en bij kunst licht.
Graag tips! Ben nog maar net bezig met deze camera, dus kom maar op.

Goof

Re: [FOTO] proberen met nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:14

Probeer sowieso te kijken naar hoe interessant onderwerpen zijn of hoe je ze interessant op de foto zet.
Dat flesje op die rommelige tafel, tja, wat wil je ermee? wat is je onderwerp? Wat wil je duidelijk maken? De rommel leidt af.

De hond (supergaaf dier trouwens, ben groot fan van bullen...) is heel centraal aanwezig, de houding is niet spannend, je kan precies zijn uitdrukking niet zien.

probeer op dat soort dingen te letten, de rest komt vanzelf.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:18

Ik ga mee met Goof.
Verder: Probeer meer ruimte te maken tussen het onderwerp en de muur, zo krijg je geen schaduwen, let op achtergronden, en zak bij die pony door je kniën, zo kijk je er bijna overeen, dat is niet zo mooi, bij de poes zijn de overbelichte plekken ook wat storend :)

Succes en hopelijk heb je iets aan de tips, ik heb ook de 1000D en het is een fijne camera!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:12

Denk om je onderwerp, denk er over na wat je wilt bereiken met een foto en wat je graag wilt laten zien. Probeer de flitser van de camera zo min mogelijk te gebruiken, deze doet foto's niet veel goed namelijk. Bij het fotograferen van dieren op ooghoogte komen waardoor het dier realistischer is in formaat. Oh en het belangrijkste, probeer gevoel in de foto te leggen. ;)

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 03:51

Ja, hier kan ik wel wat mee, dank jullie wel!