[FOTO] En nog maar weer eens portret.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

[FOTO] En nog maar weer eens portret.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 19:19

Ik ben maar flink aan het oefenen op de portretten om die nog beter en scherper te krijgen en de juiste kleuren te vinden

even ter informatie: ik schiet gewoon thuis in mijn huiskamer, met 2 gewone lampen en buitenlicht (op 7 hoog in flat)
door te spelen met de instellingen (die ik continu moet aanpassen omdat het buitenlicht continu speelt) probeer ik een toch nog waardig plaatje neer te zetten

graag wat opbouwend kritiek waarmee ik verder kan....

Afbeelding

en niet alleen maar slanke meiden maar ook "gewone doorsnee" mensen
Afbeelding
(charlie's angel idee)

2 zusjes, voor op canvas als kado aan moeder
Afbeelding

Afbeelding

uiteraard bewerk ik mijn foto's na...

lieniminnie

Re: [FOTO] En nog maar weer eens portret.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:23

Eerste foto vind ik goed gelukt, mooie hoek, meisje heeft een goeie blik in haar ogen.
De 2 zusjes vind ik ook een mooie foto, ziet er lief uit, leuk cadeau!
Bij laatste vind ik het jammer dat haar gezicht relatief donker is.

1031717

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:24

De eerste foto vind ik ook het mooist .
ik vind alleen de zilveren band van haar shirt erg afleiden van haar gezicht. Maar dat is een persoonlijke mening.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:58

Mooie foto's. Jammer dat het meisje op foto 1 zo verwaand kijkt. De foto van de zusjes vind ik het leukst.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 22:49

Shego schreef:
Mooie foto's. Jammer dat het meisje op foto 1 zo verwaand kijkt. De foto van de zusjes vind ik het leukst.

kritiek op het model hoeft niet , ze is hier niet op bokt om haarzelf te kunnen verdedigen
maar deze blik moest ze van mij, we hebben ze ook met een schattige glimlach ;)
maar een modellenbureau stelt eisen met hun portfolio's en ik als fotograaf probeer daar aan te voldoen ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:36

Ik denk dat (redelijke) kritiek op het model hier even goed past als kritiek op de technische kant van een beeld. Kijk, iemand kan er helemaal niets aan doen wanneer het ene oog kleiner is dan het ander, maar iemand kan wel wat doen aan de algemene vertoning op een foto: vriendelijk, arrogant, trots, verdrietig, verwaand. Dat is een stukje gevoel wat je in je foto vast legt waar je als fotograaf bij bent. Dat kun je aansturen en gebruik van maken om een mooiere foto te maken. En dat is dus eigenlijk wat je zelf aanhaalt; ze moest de houding van jou aannemen vanwege bepaalde redenen. Alleen in dit geval vind iemand het niet zo mooi. Dat kan, en daar mag dus zeker commentaar op gegeven worden zolang het redelijk blijft en het iets is waar je als fotograaf voldoende invloed op hebt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 09:59

en zeg je dat nu als mod?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 17:08

ikdoemaarwat schreef:
en zeg je dat nu als mod?

Nee want dan was de tekst groen geweest. ;)

Ik ben het met de rest eens, foto's zijn qua compositie netjes alleen is er technisch nog wel een en ander aan te doen. Eerste stap zou een stel flitslampen zijn, welke je voor relatief weinig al kunt aanschaffen, hierdoor krijg je een betere verspreiding van licht en lijkt het geheel natuurlijker. Nu zie je duidelijk dat je er 'normale' lampen op hebt gezet (rood/gelige gloed) wat de foto niet veel goeds doet. Verder, op dat puntje na, nette foto's qua compositie. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 18:43

ja voor lampengeld moet ik eerst sparen :+
ben al blij met mijn externe flitser en reflectiescherm die recent aangeschat zijn....
we zijn nu bezig met een een studio te verbouwen.....dus uiteindelijk gaan we wel die richting op....