[FOTO] Colours of nature

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

[FOTO] Colours of nature

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 11:04

Het was zo heerlijk weer dat ik op pad ben gegaan met mijn camera door de buitenvelden hier en heb geprobeerd
de sfeer en het gevoel van de natuur vast te leggen. Ik zou heel graag commentaar en tips ontvangen
zodat ik daarmee aan het werk kan.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.
Afbeelding1.
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding

Alvast bedankt :)

Mireille

Re: [FOTO] Colours of nature

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:45

Moderatoropmerking:
In dit topic heb ik oneliners verwijderd. Het is de bedoeling dat je onderbouwd reageert. Vertel dus waarom je iets mooi vindt. Zie de regels voor meer informatie.

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:08

Fijne platen om naar te kijken! Ze hebben eigenlijk ook allemaal een leuke scherpte diepte die me aanspreekt.
Foto 1: gewoon prima, fijne frisse plaat.
Foto 2: erg origineel!
Foto 3: doet mij niet erg veel, maar wil niet zeggen dat het een goede foto is.
Foto 4: qua kleur een goede foto om naar te kijken, maar dan zie ik toch liever de uitwerking zoals bij foto 2.
Foto 5: mijn favoriet. Het zijn geen (wat is het eigenlijk? :P) takjes met veel kleur, maar door de achtergrond ziet het er eigenlijk heel goed uit.
:)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:32

Ik vind het echt hele fijne platen madieke! +:)+

Nummer één vind ik echt heel fijn om naar te kijken. De klokjes zijn soms wat overbelicht (lijkt?) maar stoort absoluut niet, ze zijn iig mooi wit. Compo vind ik heel fijn!
Nummer twee vind ik echt heel apart, en de kleuren zijn vakwerk :d
De derde vind ik een fijn plaatje, maar het staat er zo somber bij. Scherptedipte en scherpte zijn wel heeel mooi, en de kleuren ook!
Vierde: Moet zeggen dat deze mij niks doet. Ik vind hem zo standaard. Bij de tweede vind ik het zo vee lmooier, had deze foto persoonlijk weggelaten :)
Vijfde vind ik een topplaat Mocht net even íets helderder hier, maar scherptediepte is super en de scherpte ook.

Al met al, heel goed gedaan! :D Welk materiaal heb je bij deze foto's gebruikt (nieuwschierigheid!)? :)

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:48

Leuk onderwerp heb je gekozen en je hebt prachtige kleuren ontdekt, vooral voor deze tijd van het jaar.

1) om de een of andere reden vind ik het net lijken alof ze binnen staan? Foto is denk ik zó goed dat ze bijna in scene gezet lijken.

2) erg mooi van kleur! En gaaf invalshoek :j Maakt m nieuwsgierig naar hoe/waar/wat het is.

3) kan ik echt niks op aanmerken, maar heeft ook geen x-factor. helaas zou ik allene niet weten wat je anders had kunnen doen om dat wel te geven.

4) lijkt teveel op 2 om in dezelfde serie te zetten, of ze hadden allemaal van deze moeten zijn. Vind 2 mooier, en bij deze mis ik een middelpunt om naar te kijken.

5) vind ik een erg mooie foto! +:)+

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:21

Heel erg bedankt voor jullie commentaar ik ga er op letten.
Foto 3 was voor mij met opzet om de somberheid van de dode verdroogde plant te laten zien.
Ik vind het grappig dat jullie denken dat foto 2 en 4 het zelfde onderwerp hebben. Foto 2 zijn kortsmosjes op een container naast de wei foto 4 zijn korstmosjes op een staande berk. Een dergelijk standpunt als foto 2 was dus lastig. Het is inderdaad misschien wel een buiten de boot valler uit deze reeks.

En over het apparatuur: Normaal schiet ik macro's met mijn 17-70 door gebrek aan een macro lens tot nu toe (wil een macrolens met wat meer bereik en die zijn helaas duur :() maar nu had ik de Canon 70-200 f4 van mijn vriend te leen omdat ik mijn telelens net heb verkocht. Bij gebrek aan paard (die bleven lekker grazen) heb ik de lens getest op andere onderwerpen waarvan dit de leukste waren. De lens is gebruikt in combinatie met een 40D van Canon.

Overigens is de foto van de sneeuwklokjes echt buiten genomen!
Laatst bijgewerkt door Fairytail op 23-02-10 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:24

Ik vind de kleuren erg fijn! Mooi warm en de foto's zijn erg scherp. Oeh, een combi van apparatuur die me wel aanspreekt, 40D met 70-200 F4.0 :D

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 09:27

Dankjewel voor je commentaar, ik moest steeds wachten tot de zon terug kwam dat was soms wel irritant.
De 40D is mijn vaste camera de lens heb ik geleend en is niet mijn normale objectief waarmee ik werk.

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:40

prachtige foto's!