[FOTO] stal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xvanity22

[FOTO] stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 18:24

Vandaag na een week niet op stal geweest te zijn, met mijn camera weer op pad gegaan naar stal. Toen het buiten aan het regenen was en ik niet echt veel meer te doen had begon ik een aantal plaatjes te schieten van de katten op stal. Ik vond ze best leuk geworden. Heb een beetje geëxperimenteerd met de standen van de camera omdat het binnen (buiten trouwens ook) erg donker was. Er is niet echt veel aan bewerkt, alleen formaat gewijzigd en soms een beetje kleur toegevoegd.
Foto's zijn gemaakt met een Nikon D3000

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en dan een ongeduldige pony :+
Afbeelding

Graag opbouwend kritiek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:43

Ik hou persoonlijk niet zo van foto's in de stal gemaakt. Want je moet flitsen en zonder externe flitser vind ik dat meestal niet zo'n succes. (of heb je die wel aangezien ik geen flits ogen zie)

Ik vind je eerste foto het beste. Die is qua belichting netjes. En de kat kijkt erg leuk.

De rest vind ik niet interessant eigenlijk. Bij de 2e foto loopt de kat weg en dat vind ik niet interessant genoeg. Kat kijkt ook niet, foto is imo simpel.

Foto 3 is hetzelfde, kat kijkt niet en dus biedt de foto mij niet veel leuks.

Bij de laatste stoort de achtergrond mij en ik vind de pony onscherp. En jammer dat je alleen zijn/haar hoofd ziet. Zijn/haar oortjes staan er nog nét op dus ik vind hem wat krap genomen. Ik had de camera dus verticaal gehouden ipv horizontaal. ;)

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 18:46

Bedankt voor de tips, nee ik heb geen externe flitser. Sommige zijn ook zonder flits gemaakt als er net genoeg licht was.

de eerste vind ik idd ook het leukst. en verder bedankt voor de tips :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:48

Ik vind ze zonder externe flitser dus wel goed gelukt, als ik mijn externe flitser er niet op zet en ik maak binnenfoto's krijgen mijn katten dus wel die lelijke flits in de ogen. :+

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 18:48

Ja ik weet niet, heb denk ik gewoon geluk gehad :+

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:02

die van de kat op het randje vind ik een hele mooie foto! alleen vind ik het jammer dat de kat er niet helemaal opstaat ;) voor de rest zijn het erg leuke foto's alleen zijn het een beetje standaard foto's maar daar valt aan te werken :)

Roxynoalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:05

leuke foto's
2de foto is erg leuk heel duidelijk
ga zo door !

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 19:47

tweede foto vind ik zelf ook heel erg leuk! Lijkt het net zo'n tijgertje op. :+ ik heb ook echt geluk gehad dat je de flits niet in de ogen ziet :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:04

Ik vind de foto's van de katten leuk, van de pony vind ik niet zo, al kan ik niet goed aangeven waarom niet. De tweede foto is inderdaad erg leuk geworden. Dat is mijn favoriet.

Ik fotografeer trouwens sindskort ook met een Nikon D3000.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 13:31

Leuk dat je ook met de D3000 fotografeert :j

ja die van de pony had ik ff snel gemaakt omdat die vrolijk keek maar ik vond hem wel wat hebben. Fototechnisch is die idd niet goed :)

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 11:41

Wat een mooie katten. De ogen van de eerste twee... :+:

1. Mooie foto. Misschien had hij leuker geworden als je hem lager had genomen, dan zag je de (prachtige) ogen nog beter.

2. Leuk, alleen jammer dat hij flets is geworden door de flits. De kat komt wel goed naar voren door de zwarte achtergrond.

3. Was denk ik leuker geweest als je de ogen beter zag en als het lichaam onscherp was.

4. Hier zie je het oog beter dan op de vorige, maar de buizen rechts storen.

5. Schaduw door de flitser, krijt op de muur en het donkere ding rechts boven storen.

6. Deze vind ik te donker, de rechterkant van de pony valt weg, en er is scherp gesteld op het hout in plaats van op de pony. Ook vind ik dat de rode plank links de aandacht afleidt.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 18:17

Bedankt voor de tips, zijn idd mooie katten :)