Ik fotografeer momenteel met een Canon EOS 300D. Deze heb ik tweedehands gekocht zonder handleidingen, ik ben dus lekker aan het aanmodderen met deze camera. Tot nu toe erg veel plezier van dit speelgoed! Ik heb deze foto's gemaakt als een soort studie. Ik wil meer kunnen met verschillende soorten licht, bij deze foto's dus kaarslicht en kunstlicht. Aan de eerste foto zat het thema angst verbonden, deze is ook als studie voor een Beeldende Vorming school-project gemaakt. Als ik het goed heb is bij allebei de foto's ISO 400 gebruikt. Opbouwende kritiek is zeer zeker welkom!
Op de eerste foto staat mijn zusje. Bij gebrek aan een mooie lange kaars hebben we maar een waxinelichtje gebruikt, achteraf gezien vind ik het toch een leuk effect hebben. Omdat zij moeilijk perfect stil kan zitten en ik trilhandjes heb is de foto ondanks het gebruik van een statief toch net niet helemaal scherp geworden. De kaars was de enige lichtbron in de ruimte, waardoor ik ook een lange sluitertijd heb gebruikt. De foto's met een kortere sluitertijd zijn allemaal heel erg donker geworden. Klein voorbeeldje:

Nou, dan nu de grote foto van Sanne.

-------------------------------------------------------------------------------------
De volgende twee foto's zijn zelfportretten. Deze zijn ook met een statief gemaakt om rare gezichtsuitdrukkingen en uitstekende armen op de foto te voorkomen. Op deze foto is de enige lichtbron een lampje, voor de kijker aan de rechterkant. Hier is een niet al te lange sluitertijd gebruikt.

) ligt,