[FOTO] Beginner Foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

[FOTO] Beginner Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:56

Hallo allemaal,
Sinds een jaar of 2 ben ik serrieus bezig met fotograferen (normale digitale camera). Nu ben ik sinds een week ook in het bezit van een nieuwe
spiegelreflexcamera. De Canon eos 1000D.
Deze bevalt erg goed maar ik moet wel erg inkomen.
Hiwer wat foto's en graag goede bruikbare tips. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Opbouwende tips heel graag :D
Houd het wel een beetje aardig alsjeblieft
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-01-10 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Anoniem

Re: Beginner Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:32

Bedoel je alleen cameratechnisch, of ook qua opbouw van je foto?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:45

Beide,
Alle tips zijn welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:54

Foto 1:
Heeft mij teveel ruis naar m'n smaak. De tralies en al die speeltjes leiden enorm af van het onderwerp, het vogeltje zelf. Bijkomend nadeel is ook dat je het vogeltje niet scherp hebt. Het meest scherp is eigenlijk een klein stukje tralie bij het pootje van het beestje.
Van mij had de uitsnede dus heel anders gemogen, zodat m'n aandacht onderdeeld voor 't vogeltje was geweest. Met iets meer aandacht voor de belichting had je misschien ook zijn kleuren nog iets intenser kunnen laten zien.

Foto 2:
Wederom hele rommelige omgeving, wat zorgt dat de foto geen focus heeft. Grote lichtvlek/overbelichte lucht boven het paard waardoor de grens met de manen wegvalt. En wederom, echt scherp is alleen het hek bij het paard z'n neus.

Foto 3:
Vind ik echt een vakantie- of huistuinenkeukenkiekje, niet FK-waardig. Hondje is een grote witte vlek, te weinig scherpte in zijn lijf. Ook geen heel fotogeniek diertje overigens zoals 'ie er zo bij staat. Had van mij niet gehoeven.

Foto 4:
Vind ik echt erg ongelukkig gekozen. Een hond in z'n poeperd fotograferen is niet charmant. De paal boven z'n kop stoort, en wederom is er erg veel onrust in de foto.
Als kijker wil ik zien wat je hebt willen vertellen toen je op het knopje drukte. En hier zie ik helemaal niets in. Geen verhaal, geen nieuwtje, geen emotie of mooie momentopname van gewoon maar 'zijn', echt niets.

Van mij zou je dus veel kritischer mogen zijn op wat je precies wilt laten zien. Maak je foto's interessant voor je kijkers!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:03

Bedankt voor je reactie. Het is mijn eerste keer met een spiegelreflex en dit is dus erg zoeken voor mij naar alle functie's en dergelijke.
Dacht dat ik al 'opzich' wel iets leuk (niet iets bijzonders) had.
Helaas ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:17

Ah nee het is niet zo dat je foto's niet leuk zijn, maar zoals ze nu zijn, zijn ze nog meer ITP-achtig zeg maar. Nog even een beetje doorstoeien met je camera en het fotograferen in het algemeen en je hebt straks ook echt FK-waardige platen hoor! Gaat helemaal goedkomen met jou en je camera!

Mireille

Re: [FOTO] Beginner Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:35

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!