[FOTO] skelet en graffiti

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geerte

[FOTO] skelet en graffiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:07

Hey,

Op school had ik maandag mijn eerste les fotografie. Daar moesten we binnen en buiten foto's maken en er was niet echt een opdracht.
Ik heb een Easy Share Z1015 IS.
Ik ben nog niet erg goed dus graag opbouwende kritiek.

1. De horens van een skelet van een koe
Afbeelding

2. De ruggengraat van het skelet daar zat touw omheen.
Afbeelding

3. Graffiti.
Afbeelding

4. Een bruggetje
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 16-01-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:15

Vind het bij allemaal een beetje saaie foto's, er is niet echt 'iets' wat de aandacht trekt.
De tweede foto heeft een vrij drukke achtergrond, en ik vind het zonde dat je de Graffiti niet duidelijk ziet.
Graffiti is juist mooi omdat het kunst opzich is, maak er eens een leuke compositie van waardoor je er wel veel van ziet, maar wel net wat anders maakt dan normaal. Dit is bijv. een foto van mijzelf gemaakt door mn vriendin, alleen 't contrast wat omhoog. http://94.100.122.170/492150001-4922000 ... _jMC5.jpeg
Vind de laatste het mooist, alleen vrij donker, misschien kan je 'm nog wat lichter maken?

Mireille

Re: skelet en graffiti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:22

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

geerte

Re: [FOTO] skelet en graffiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:07

oke bedankt voor de tips Loiz :D

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 12:14

Ik vind het ook niet zoveel, sorry :o. 1 & 2 heb ik eigenlijk weinig tot geen idee naar waar ik naar kijk en soms vind ik dat heel mooi vooral in z/w met verschillende contrasten. 3 jammer die had ik persoonlijk iets minder schuin genomen waardoor je meer graffiti ziet maar wel mooi lijnenspel houd.

4. tsjah het is een brug.. :\ Een brug zit vol met lijnenspel ;) maak daar gebruik van ga links/ rechts kijken, laag, hoog, relingen, spijlen etc etc hier zijn veel spannende composities te vinden.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:10

Voor de eerste les fotografie nog niet zo slecht. Het zijn misschien niet de meest spannende foto's maar daarom volg je ten slotte een opleiding. Van de reeks vind ik de graffitie en de ribben het meeste hebben. Probeer eens te spelen met uitsnede en contrast.
Wat was het commentaar van de leraar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:13

Technisch zijn je foto's niet slecht. Maar ik mis volkomen wat je ermee hebt willen laten zien, welk verhaal je er mee hebt willen vertellen. Of was het alleen maar de bedoeling om een technisch goede (dus scherpe, heldere foto met goede kleuren) te laten zien?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:04

Het was de bedoeling om echt een technisch goede foto te maken. En het commentaar van de leraar was niet echt veel daarom vraag ik jullie ook :P