Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Focussed schreef:Ik zou zeggen, gooi zelf wat ideeën in de groep dan

Ezumii schreef:Ik vraag me dan af, als fotografe zijnde, wát moeten we dan fotograferen als we volgens jou geen hoofden, detailfoto's over de rug of een paard van achter mogen fotograferen.
De staart? De hoeven??
Dan verkoop ik niks meer denk ik.
Arnd fotografeert dat omdat je het paard er zo op zijn best op zet, en dat is het doel van bijna alle paardenfotografen. En ja natuurlijk lijken sommige fotografen qua stijl op elkaar, maar als je er een beetje in zou zitten kom je erachter dat er héél veel verschil in zit.
Ik kan van bijna alle fotografen hier hun werk aan de foto's herkennen
Hammeke schreef:is dat zo niet met alles?
voor Arnd is er waarschijnlijk ook wel een of andere fotograaf mee begonnen. En natuurlijk doen al die meiden met dezelfde camera net hetzelfde als Arnd en Hypofocus, die foto's zijn in hun ogen perfect, en zij streven naar diezelfde perfectie.
Al is die net hetzelfde..
Ik denk ook dat je niet veel meer kan blijven doen, je kan niet
blijven uitvinden, iedereen doet al eens hetzelfde.

Lydia_ schreef:Om even jouw voorbeeld te gebruiken uit het profiel van Focussed (niks tegen die foto/bewerking, juist erg leuk hoor!): Als ik dat soort foto's zou krijgen wanneer ik bijvoorbeeld €50,- neerleg voor een fotoshoot, ben ík niet tevreden.. Dat soort foto's kan ik zelf op dit moment ook wel maken!
Er is simpelweg geen vraag naar 'artistieke' foto's. Daarom doe ik eigenlijk ook alleen een beetje kunstelen op m'n eigen paard, omdat ik dan niet experimenteer bij een klant. Ezumii schreef:Ik vraag me dan af, als fotografe zijnde, wát moeten we dan fotograferen als we volgens jou geen hoofden, detailfoto's over de rug of een paard van achter mogen fotograferen.
De staart? De hoeven??
Dan verkoop ik niks meer denk ik.
Arnd fotografeert dat omdat je het paard er zo op zijn best op zet, en dat is het doel van bijna alle paardenfotografen. En ja natuurlijk lijken sommige fotografen qua stijl op elkaar, maar als je er een beetje in zou zitten kom je erachter dat er héél veel verschil in zit.
Ik kan van bijna alle fotografen hier hun werk aan de foto's herkennen
Mee eens! Vind ook in een aantal bokkers erg veel verschil zitten in hun werk, maar het hoofd is nou eenmaal het mooiste.Arabesk schreef:Ik snap ook wel dat de klanten graag bepaalde foto's willen hebben van hun paard.
Hoeven heb ik ook al bij A. B. voorbij zien komen, dus dat was ook al afgezaagd
Het gaat mij er meer om de foto's zelf; telkens weer die wazige achtergronden. En die blackfoto's zijn ook bijzonder afgezaagd aan het worden.
Een paard blijft toch een paard, maar 'wazige achtergrond' is wel een beetje mode nu voor mijn gevoel. Er zijn nl. ook camera's die niet zo fotograferen.
Focussed schreef:Jup dat bedoelde ik ookEr is simpelweg geen vraag naar 'artistieke' foto's.
Citaat:Daarom doe ik eigenlijk ook alleen een beetje kunstelen op m'n eigen paard, omdat ik dan niet experimenteer bij een klant.
Dit soort foto's (trek er even een uit den ouden doosch) maak ik bijv. niet bij klanten:
http://i196.photobucket.com/albums/aa30 ... 146801.jpg
Six schreef:Arabesk schreef:Ik snap ook wel dat de klanten graag bepaalde foto's willen hebben van hun paard.
Hoeven heb ik ook al bij A. B. voorbij zien komen, dus dat was ook al afgezaagd
Het gaat mij er meer om de foto's zelf; telkens weer die wazige achtergronden. En die blackfoto's zijn ook bijzonder afgezaagd aan het worden.
Een paard blijft toch een paard, maar 'wazige achtergrond' is wel een beetje mode nu voor mijn gevoel. Er zijn nl. ook camera's die niet zo fotograferen.
Dat ligt er aan hoe je je camera instelt
Hammeke schreef:is dat zo niet met alles?
voor Arnd is er waarschijnlijk ook wel een of andere fotograaf mee begonnen. En natuurlijk doen al die meiden met dezelfde camera net hetzelfde als Arnd en Hypofocus, die foto's zijn in hun ogen perfect, en zij streven naar diezelfde perfectie.
Al is die net hetzelfde..
Ik denk ook dat je niet veel meer kan blijven doen, je kan niet
blijven uitvinden, iedereen doet al eens hetzelfde.