[FOTO] My secret..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

[FOTO] My secret..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 13:30

Halloo,

Even een fotootje om te kijken wat jullie er van vinden, en of ik bruikbare tips kan krijgen!
Foto's zijn gemaakt met een sony alpha 350 met kit lens.
Ik ben niet tevreden over de foto maar wilde hem toch plaatsen,
f 1/4.5 1/60 sec.
Ik ben het zelf, erg lastig is het scherpstellen dan ;)
Iemand tips, die zijn very welkom!

:wave:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 17-12-09 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Anoniem

Re: My secret..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:42

Wat me vooral erg stoort is de belichting. Geen mooi licht, gewoon een harde on-camera directe flits. Juist met licht kun je heel veel mooie dingen doen, maar niet echt door direct te flitsen :D

De flitser van je camera kun je wel gebruiken als invulflits in combinatie met bestaand licht. Als je geen off-camera flitser(s) hebt, is het verstandig daarmee te oefenen of je alleen te richten op bestaand licht (waarmee je als je goed kijkt hele mooie dingen kunt doen!).

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 14:05

bedankt Nouks, dat kleine flitsertje op mijn camera geeft inderdaad erg lelijk hard licht. Moeilijk om daarmee te oefenen. Het sneeuwt erg vandaag dus ik ging binnen even oefenen voor een wit laken. Hij staat op invulflits, en dan verminder ik de flits ook nog. Maar nog lukte het me niet optimaal. Heb je misschien tips om het wat zachter te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:42

Het is vooral een kwestie van het *bestaand* licht genoeg ruimte geven. Daarvoor gebruik je een langere sluitertijd.

Een foto met invulflits moet je zien als een foto met twee belichtingen: je hebt een foto zonder flits, waarbij je het licht in de omgeving meet. Op het aanwezige licht stel je je instellingen af. Je flits belicht alleen gedurende zeer korte tijd de voorgrond/je onderwerp.

Zou je een zeer korte sluitertijd gebruiken, dan zou je dus in feite een "onderbelichte" omgeving krijgen en wordt je foto puur nog belicht door de flits.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:50

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!

Stopcontact

Re: [FOTO] My secret..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:35

Ik snap eerlijk gezegd de titel met de foto samen niet zo goed?

Ik vind het zonde dat hij zo hard is belicht, met de tips van Nouks kan je het zeker proberen de volgende keer. :j
Ook mis ik scherpte? En vind ik het algehele plaatje erg onprettig kijken. De zwart-wit omzetting vind ik niet mooi en ik vind hem erg druk, met de oorbel, de kettingen, geen scherpt punt waar ik me op kan focussen..

Nee hij doet het niet voor mij eigenlijk, maar blijf oefenen!