[FOTO] eerste keer studio-effect uitgeprobeerd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rink

[FOTO] eerste keer studio-effect uitgeprobeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:12

goedenavond bokkers,

ik heb vanavond op primitieve wijze een studiosfeer proberen te creeeren.
dit viel toch een beetje tegen. de schaduwen krijg ik niet achter mijn model vandaan.

ik heb gebruik gemaakt van een wit doek, een 200watt bouwlamp, schijnend
in een witte paraplu. verder mijn SB-600 flitser gebruikt.

hier de resultaten, ik ontvang graag tips hoe het beter kan.
en mocht iemand tips hebben, om relatief goedkopere materialen
aan te schaffen om het studioeffect te verbeteren hoor ik dat graag!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een uitprobeersel
Afbeelding

bedankt voor het kijken!!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:47

Het eerste wat me opvalt zijn de vele harde schaduwen in haar gezicht (eigen schaduw). De belichting mag imo dus wel wat zachter. Ik kan je daar verder geen tips voor geven, ik ben niet bekend met kunstlicht.

Ik ben niet zo heel gek van je close-ups, technisch zijn ze best sterk, maar dit meisje heeft imo niet het gezicht voor close-ups. Haar gezicht is vrij grof en heeft wat oneffenheden, zelf vind ik een close-up dan niet fijn wegkijken. Ik had dus een ander model gekozen, of andere foto's gemaakt.

De laatste foto is absoluut mijn favoriet, ze heeft mooie sprekende ogen en die komen hier mooi uit. Ondanks dat de handen veel vlak vullen trekken haar ogen meteen de aandacht. Ik erger me wel dood aan die afgekloven nageltjes, dat doet veel afbreuk aan het geheel.

Deze post gaat vooral over het model en maar een klein beetje over de technische kant van je foto's, maar ik vind de keuze van het model + make-up zeker iets waar de fotograaf rekening mee moet houden. Je foto's kunnen technisch zó sterk zijn, maar met een model wat niet aanspreekt schiet je daar niet veel mee op.