[FOTO] Just take my hand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

[FOTO] Just take my hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:43

Al een tijdje terug (8 November) heb ik foto's gemaakt van Denise met haar paardje Shiva. (xDenies @ bokt)
Een van de foto's die eruit kwam rollen was deze:
Afbeelding

Camera: Canon Powershot S2 IS

Ik ben benieuwd naar verdere tips op deze foto. :)
Laatst bijgewerkt door Lontje op 25-11-09 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in hoofdletters gezet.

gabyfedde

Re: [Foto] Just take my hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 18:46

Wat vind je er zelf van?
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat er een stuk van de neus van het paard mist, dat amazone er niet helemaal opstaat, dat het gezicht van de amazone nauwelijks zichtbaar is, dat de foto van voren is genomen en niet van de zijkant en dat de achtergrond scherp is. Zie het niet als kritiek, de punten die ik noem zijn slechts dingen die IK anders zou doen.

Queelens

Re: [Foto] Just take my hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 18:54

@Gabyfedde: De afgesneden neus en ruiterhoofd was mij ook al opgevallen helaas.
Heb je overigens tips hoe ik dan die schaduw zou kunnen laten vervallen.
het is logisch dat er schaduw onder een cap valt?

Over de scherpe achtergrond ik heb de diafragma zo hoog mogelijk gezet ik heb overigens een compact camera en dus geen 200 of 300mm objectief.

steeffie

Re: [FOTO] Just take my hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:00

Ik mis idd een neusje van het paard, dat vind ik wel vrij essentieel in deze foto ;)

Verder leuk moment maar de foto oogt een beetje druk, misschien was het mooier geweest als je iets meer had ingezoomt op de hand/hoofd van het paard. En idd iets meer van opzij zodat het onderwerp wat beter uit komt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 19:09

steeffie schreef:
Ik mis idd een neusje van het paard, dat vind ik wel vrij essentieel in deze foto ;)

Verder leuk moment maar de foto oogt een beetje druk, misschien was het mooier geweest als je iets meer had ingezoomt op de hand/hoofd van het paard. En idd iets meer van opzij zodat het onderwerp wat beter uit komt.

Bedankt voor de tips.
Over de drukte ik zat er nog aan te denken om de achtergrond te verzachten zodat het wat meer rust in de foto geeft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:15

Die neus is inderdaad wel zonde, maar wat ik eigenlijk ook erg jammer vind is dat je van zowel paard als persoon geen ogen of uitdrukking ziet, het maakt de foto wat onpersoonlijk.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:37

Ik vind het idd ook jammer dat de combinatie er niet helemaal op staat. Iets minder ver inzoomen of verder af gaan staan was misschien beter geweest (:

Verder heb je altijd 1 schaduwkant als je met zon fotografeert, als je dat niet wil kun je het beste met een studiolamp of reflectiescherm werken, zodat je licht hebt van allebei de kanten. Wat je ook zo kunnen doen is de combinatie in de schaduw van bijv. een boom zetten, dan krijg je die schaduwen niet (:

Wat verder misschien ook wel leuk was geweest is de cap af zetten, dan zie je meer van de persoon zelf.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! (:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:21

Nienkeee_ schreef:
Wat verder misschien ook wel leuk was geweest is de cap af zetten, dan zie je meer van de persoon zelf.

Daar wil ik wel even op reageren. Veiligheid gaat boven alles ;) Ik ga mijn cap dus niet buiten afzetten.
:) Hoeveel ik mijn paard ook vertrouw, en hoeveel fotograven er ook roepen dat het mooier had geweest. Veiligheid is nummer 1 =3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:32

ik ga mee met de rest, neusje erbij etc, daarnaast zou ik ook mn toestel recht houden, nu lijkt het net of het paard omvalt of dat het zadel gigantisch scheef zit. De kleurencombi vind ik wel heel mooi.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:51

xDenies schreef:
Nienkeee_ schreef:

Daar wil ik wel even op reageren. Veiligheid gaat boven alles ;) Ik ga mijn cap dus niet buiten afzetten.
:) Hoeveel ik mijn paard ook vertrouw, en hoeveel fotograven er ook roepen dat het mooier had geweest. Veiligheid is nummer 1 =3

Ik snap je punt, is ook helemaal je eigen risico natuurlijk. Zou het zelf ook niet snel doen, maar als mensen vragen op fototechnisch commentaar zou ik het mooier vinden zonder cap (: