[FOTO] Op een mooie zondag namiddag.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[FOTO] Op een mooie zondag namiddag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:43

Wanneer het die dag lekker warm is, schijnt er een prachtige avondzon over de akkers. Dit kon ik niet laten liggen en ben op pad gegaan. Eerst in de schapen wei, en later nog op wat andere plekjes. Moet eerlijk zeggen dat ik ze goed vind gelukt :)

Fotocamera: Een 7.2 MegaPixel Casio.

1. Eerst de akker maar met een mooie zon.
Afbeelding

2. Aantal besjes :Y)
Afbeelding

3. En een appel :+
Afbeelding

4. En een schapen beest =)
Afbeelding

5. En nog meer besjes...
Afbeelding

6. En schapenbeest weer.
Afbeelding

7. Schattige schaapjes in de avondzon :)
Afbeelding

8. Een ding waarvan in niet weet wat het is. :Y)
Afbeelding

9. Avondzon door de boompjes heen.
Afbeelding

10. Alweer zonnetje.
Afbeelding

11. En mijn lekker kleurrijke akker :)
Afbeelding

Zijn er mischien nog zinnige tips?
Ik wil graag wat beter worden, en zoveel mogelijk mooie momenten vastleggen, om later nogmaals te genieten :)
Laatst bijgewerkt door Lontje op 08-11-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

LeonieL

Re: Op een mooie zondag namiddag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:47

Niet echt tips want ik vind het mooie foto's,
Maar wat is dat witte op foto2. zit er glas tussen ofzo (en dus weerspiegeling/.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 19:50

sprietlover schreef:
Niet echt tips want ik vind het mooie foto's,
Maar wat is dat witte op foto2. zit er glas tussen ofzo (en dus weerspiegeling/.

Dankjewel!
Dat witte is een soort trailer wat daar op het terrein staat. Vond de foto zelf wel leuk, alleen dat witte stoorde me inderdaad een beetje...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 21:21

Als ik eerlijk ben vind ik ze wat minder geweldig :)

1. had leuk kunnen zijn, maar is erg onderbelicht, het stuk lucht dan weer niet, maar dat is alsnog erg grauw, dus ook niet echt 'interessant'.
2 en 3. onderbelicht, rommelige achtergrond, niet echt een 'mooi' of interessant onderwerp.
Natuurlijk hoeft het onderwerp van een foto niet altijd mooi te zijn, maar er moet wel íets zijn wat er voor zorgt dat je graag naar de foto kijkt :)
4 en 6. Leuk idee, mooi scherpgesteld, alleen weer erg onderbelicht.. En ik vind de hoek niet erg mooi, ik had meer direct op het hoofd gericht denk ik..
Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk :)
5. Al minder onderbelicht, maar verder precies hetzelfde als je andere besjesfoto.
7. Weer enorm onderbelicht. het idee is leuk, schapen in het donker, maar zo zie je nauwelijks nog schaap. Da's zonde, want dan is je onderwerp weg..
8. Dit vind ik misschien nog wel de beste :)
Het onderwerp is niet scherp, maar zelfs dan nog vind ik 'm vele malen mooier en leuker om naar te kijken dan die tot nu toe.. :j
9 en 10. Leuk idee, zeker met die schapenruggen die nog even oplichten.. Alleen de zon stoort nogal.
Als je voor de contouren gaat, moeten die ook wel compleet zichtbaar zijn :)
11. Ah, veel beter :) Hier zit tenminste wat kleur in en hij is veel helderder :j

Mijn tips: doe wat aan de belichting en neem wat meer variatie qua foto's. Of je kan er ook minder posten in één keer.
Het is beter om dan maar wat minder foto's te posten, dan om er een aantal te doen, waarvan er veel zijn die bijna hetzelfde zijn :)
Ik hoop dat je er wat aan hebt :j

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 07:20

Wauw! Super, super, super!
Hier kan ik zeker wat mee! Dat onderbelichte komt doordat ik er nadt ik ze op de pc had gezet nog wat effecten heb opgedaan. Ik hou wat meer van donkere foto's, of juist heel kleurrijk. Vandaar dat ik op meeste foto's veel schduwen heb aangebracht. :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 09:04

Nog tips? :)