[FOTO] Zomer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

[FOTO] Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 16:42

Gemaakt met een Canon Powershot A560. Na lang twijfelen toch maar erop gezet, ik wil graag tips!
Ik begin fotograferen steeds leuker te vinden (ben op zoek naar een betere camera). Ik heb van de zomer veel met de macrofunctie gespeeld. De foto's zijn onbewerkt. Ik probeer wel eens wat met contrast en helderheid, maar ik heb geen fotobewerkingsprogramma en ik heb daar verder ook geen verstand van. Ik zou wel graag horen hoe jullie de foto's aan zouden passen!
Door het uploaden is de kwaliteit ietsje achteruit gegaan; zo uit mijn afbeeldingen zijn ze allemaal haarscherp (op de roos na).

1. Iets overbelicht, maar dat ligt aan de manier waarop de foto is gemaakt. Heb gewoon de lens in een tulp gestokenen geflitst :+.
Afbeelding

2. Ik vind dit zo'n lieve foto (misschien omdat het mijn kat is..) maar erger me aan de losse haartjes die te zien zijn.
Afbeelding

3. Een beetje fletse kleuren.
Afbeelding

4. Deze is helaas niet helemaal scherp, ik heb daar met rode dingen meer moeite mee.
Afbeelding

5. Weer een beetje tam qua kleur.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Captain_

Re: [FOTO] Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:09

Bij foto 1 vind ik het overbelichte totaal niet storen! :) Dat vind ik de foto juist bijzonder maken :j Ik vind dit de beste foto uit dit rijtje.
Foto 2 vind ik ook erg leuk, inderdaad op die losse haartjes na. Die vind ik wel storend. Maar dat is niet zo moeilijk weg te werken.
Bij foto 3 zijn inderdaad die kleuren wat flets, maar met een beetje nabewerking zou dat al heel veel opknappen. :)
Daarnaast heb je bij deze foto op het verkeerde punt scherpgesteld. Het bloemetje links achter is scherp, terwijl die op de middelste bloem had moeten liggen :)
Foto 4 is inderdaad niet scherp. Maar ik vind de foto ook een beetje rommelig. Hoewel dat misschien komt door de scherpte.
Foto 5 vind ik niet zo bijzonder. Hij doet me niks.
Foto 6 vind ik echt heel leuk! :j Alleen het lichtbruine deel links van de foto vind ik enorm storen. Mijn aandacht wordt daar naartoe getrokken.
Foto 7 vind ik ook niet zo boeiend. :o
Al met al vind ik het leuke, geslaagde foto's, op een paar verbeter puntjes na :)

Even over de nabewerking.. :P
Ik ben zelf ook absoluut geen held in bewerken. Het enige wat ik meestal doe is de kleuren wat aanpassen, en heel af en toe is wat dingen weg werken.
Dit doe ik met Picasa en photofiltre. Zijn beide erg duidelijk, en makkelijk te gebruiken. En gratis te downloaden via internet.
Het zijn dan verreweg geen professionele bewerkingsprogramma's, maar wel goed genoeg :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:13

Fijn dat je zulk uitgebreid commentaar hebt gegeven! Ik ben het helemaal met je eens. Ik moet ook nog veel oefenen hoor, en bloemen etc. zijn daar heel handig voor. Die bewegen toch iets minder :+

Ik kan ook niet wachten tot ik een betere camera heb! Twijfel tussen de Canon EOS 1000D en de Olympus E520. Dan ga ik me meer verdiepen in de theorie en de nabewerking. De camera die ik nu gebruik is heel prima, maar de meeste foto's zijn het nét niet.

Edit: spelfoutje