[FOTO] Portret Femke in bos, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

[FOTO] Portret Femke in bos, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 17:17

Voor de verjaardag van mn beste vriendin heb ik aangeboden foto's van haar te maken. Beide blij, ik oefenen en zij foto's ;) 1e keer dat ik een persoon fotografeer en heb deze camera ook nog maar 2 maanden. Tips zijn daarom ook meer dan welkom!!!
Ik fotografeer met een Olympus E500. Ik had wat moeite met de overbelichting van het gezicht en handen. Als ik van wat meer een afstand ging fotograferen gaf ze gewoon licht ;) Hebben jullie daar ook nog tips voor?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Nogmaals alle tips en meningen zijn welkom mits onderbouwd :)

Irene2

Re: [FOTO] Portret Femke in bos, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:21

Ik vind haar blik op alle foto's heel storend. ze lacht maar kijkt (naar mijn idee) onzeker. dat is het eerste dat opvalt.

Ik vind de schoentjes leuk, de achtergrond van nummer vier is mooi, maar daar heb je weer die blik. De laatste is leuk genomen met die takjes erin.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:15

Het licht vind ik niet echt mooi, het is vlekkerig en soms zelfs soms overbelicht. De kleuren zouden mooi kunnen zijn, maar zou ik anders instellen of bewerken op de computer.
En inderdaad het model ziet er onzeker uit op de foto. En de oneffen heden op de huid kan je die weg werken?

scherpte diepte is wel erg mooi, ik zou het een keer over doen ... met een zekere blik. Andere instellingen, goed na bewerken en dan nog eens laten zien
volgens mij kan je het wel

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:20

Bedankt voor de tips :)

Ik had idd erg veel moeite met het licht. Ze heeft van zichzelf nogal een bleke huid dus dat weerkaatste verschrikkelijk! Morgen ga ik weer naar het bos, met een ander model en ga ik weer een poging wagen.

Wat zou ik aan me instellingen dan beter kunnen veranderen? Ben me daar nu aan in het verdiepen. Had zelf me diafragma op zn grootst gezet en sluitertijd kort. En na bewerken had idd wel beter gekund ;)

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:24

Hmmm, om heel eerlijk te zijn rommel ik er altijd maar wat mee. Tot het goed is, daar kan ik je geen tip's in geven.

Ik zou gewoon ook rekening houden met t licht, helemaal in de schaduuw kan vaak ook mooi zijn. Kwa bewerken kan je altijd nog een beetje oplichten/ een beetje rommelen met de kleuren.
En ik doe veel met M en Av.

met wat voor model ga je ? Heb je al een duidelijk idee van wat je wil ? :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 14:31

Ik ga met me buurmeis :P Die wil ook graag oefenen met haar camera. Dus we gaan samen op pad.
Ik wil gewoon een heerlijke herfst sfeer, dat knusse idee. En vrolijk.

Dat van de shaduw had ik idd ook gemerkt. Wilde eerst foto's in de zon. Maar dat werkte gewoon niet. Dus toen gekozen voor de wat meer shaduw plekken en dat ging al een stuk beter! Maar had eerst voor mezelf het idee dat de foto's dan heel donker zouden worden. Maar dat viel bij nader inzien best mee!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:53

heb je de witbalans wel helemaal goed staan?
of het ligt aan mijn computer..

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:46

Jammer dat je zoveel foto's post, ook omdat ze bijna overal hetzelfde en geforceerd kijkt. Foto 1 is voor mij de enige die er uit springt. Lekker spontaan, leuke compositie en mooie scherpte diepte :)

Marissaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:56

ik vind het opzich hele mooie foto's
maar idd. haar blik.. of heel onzeker of ze kijkt van het is dat het moet.