[FOTO] Avondshots

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Avondshots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 14:15

Voor het ALLEREERST dat ik de camera gebruik (de Olympus SP550UZ) heb ik mezelf gewaagd aan avond shots, en ik vind ze best wel goed gelukt. Ook heeft het een hele lange sluitertijd en omdat ik niet echt veel geduld heb moest ik mijn armen heel erg stil houden voor een paar seconden. (had geen statief bij me) Dus wees lief voor me, voor het eerst dat ik zulke shots maak, normaal overdag maar ik wilde weleens een kleine uitdaging! Wie kan mij verder tips geven over foto's maken bij weinig licht???

Afbeelding

Afbeelding

Six

Re: [FOTO] Avondshots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:35

Hee Capelle :))
De foto's lijken wat pixelig.
Maar de eerste foto vind ik toch redelijk goed gelukt voor een eerste keer :j Tips voor nachtfotografie : Hoge iso / langere sluitertijd / klein diafragma getal.. zo laag mogelijk. :)

Navanja

Re: [FOTO] Avondshots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:14

de eerste vind ik redelijk goed gelukt, jammer dat ie een beetje wazig is.. maar de oorzaak leg je daarvan al uit.
de tweede vind ik niet mooi. het gebouw lijkt scheef te staan en de lampen storen enorm. zo ook het verkeersbord onderin de foto. het is ook niet duidelijk waar de focus ligt.

Markkie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:38

Six schreef:
Hee Capelle :))
De foto's lijken wat pixelig.
Maar de eerste foto vind ik toch redelijk goed gelukt voor een eerste keer :j Tips voor nachtfotografie : Hoge iso / langere sluitertijd / klein diafragma getal.. zo laag mogelijk. :)

Hoge ISO? Ik laat mijn ISO het liefst zo laag mogelijk, een lange sluitertijd en een groot diafragma. En het beste is vanaf een stevig statief werken.
Foto 1 vind ik overigens eruit knallen door de rode neonletters.

Groetjes,
Mark