Ik heb een Sony Alpha 200 met daarbij 2 lenzen, een 4.5-5.6/75-300 en een 3.5-5.6/18-70.

The Sinner
Straat artiest

The Wise Guy
Straat artiest

Feed the birds
St. Stephens Green

Feed the birds grey scale
St. Stephens Green

Main pond
St Stephens Green

St. Stephens Green
De volgende foto is een uitzondering. Hij is niet gemaakt in de binnenstad, maar in Kilmainham Geol (int Gael: Príosún Chill Mhaighneann). Dit is een oude gevangenis aan wat toen hij gebouwd werd (1796) een heuvel buiten Dublin was. De gevangenis is gebouwd met het idee van 1 gevangene in 1 cel, met alleen de goede invloeden van de wachten en de pastoors (wat toen revolutionair was). Het oude deel van de gevangenis heeft geen glas in de ramen, omdat ze dachten dat ze de koortsen en de pest buiten konden houden door het naar buiten te laten waaien door de gezonde frisse lucht.
Anyway. In 1916, is er in Dublin een grote opstand geweest. De leiders hiervan zijn opgepakt en naar Kilmainhem Geol gebracht, om daar op de binnenplaats ge-executeerd te worden. 1 van de mannen diende het verzoek in om mijn zijn verloofde te mogen trouwen voordat hij ge-executeerd werd, en dit verzoek werd toe gestaan. Ze trouwden in de kapel van de gevangenis, zij werd naar buiten gestuurd en hij terug gebracht naar zijn cel. 's Avonds is ze nog een keer binnen geweest om afscheid te nemen, daarna is zij weggestuurd en hij naar de binnenplaats gebracht om voor het vuurpeloton te verschijnen.
Jaren later is zij ook in de gevangenis terrecht gekomen, in het nieuw gebouwde victoriaanse gedeelte. Zij heeft op de muur van haar cel Madonna with the child geschilderd. Als je daar rondloopt mag je de cel niet in, maar alleen door het kijkgaatje in de deur kijken. En dat is wat deze foto laat zien.

Footnote: ja ik heb toestemming van de volwassene die bij het kleine meisje hoort om deze foto te gebruiken. Ik heb hem haar ook aangeboden, helaas had ze geen e-mail. Ik heb aangeboden de foto te verwijderen, dat hoefde niet, ze vond het prima als ik hem heb.
De kwaliteit van de eerste 4 foto's is door het uploaden zwaar achteruit gegaan. Dit ook omdat ik ze kleiner heb moeten maken, de originelen zijn haarscherp, maar ook meer dan 20MB. Mocht iemand zo lief willen zijn om ze opnieuw voor me te uploaden dan hoor ik het graag!
Mocht er iemand meer interesse hebben in Kilmainham Geol, laat het me eventjes weten, ik weet er wel meer over, maar daar gaat dit topic niet om.
Commentaar is welkom, complimenten nog meer
). Daar komt deze bijzondere gevangenis namelijk ook in voor. Heb je ook de brieven gelezen die gevangenen schreven vlak voor ze geëxecuteerd werden? Hartverscheurend 

) de details weergeven die St. Stephen's Green zo bijzonder maken? Kleine, haast onopvallende dingetjes die heel bijzonder zijn als je ze door de lens ziet

. Maar zoals je merkt mankeert er nog redelijk wat aan mijn kennis hoor haha!