Ik heb een 'dilemma'.
Ik doe al een tijdje aan honden-fotografie. Heel leuk en gezellig, kost mij vooral tijd, en ik vraag een vergoeding om uiteindelijk uit de kosten te raken.
Voor mijn portfolio vraag ik wel eens modellen, en zij krijgen in ruil de foto's met een linkje eroverheen, en kunnen natuurlijk foto's nabestellen. De shoot is voor hun dus gratis.
Nu heb ik iemand via Hyves gevraagd, is langs geweest, tevreden, leuke foto's geworden, en ik zou er een aantal voor haar afdrukken.
Dit had een deadline, maar dat was geen probleem, want ik bestel mijn foto's via TNT, en die doen er 3 werkdagen over.
Toen werd het naar.. na een paar weken!! waren de foto's nog niet terecht! De bestelstatus bij TNT stond op 'fout', en met hun we-hebben-alleen-helpdesk-via-mail-en-antwoorden-pas-na-3-dagen metaliteit duurde het dus nog een week voordat ik er uberhaupt achter was wat er nou was en waar de foto's waren.
In die week heb ik de foto's al per opdracht naar de Mediamarkt gestuurd. En na 6 dagen maar opgebeld waar dit bleef, bleek het al in de winkel te liggen..
iniedergeval, 'klant' heeft alle reden om pissig te zijn, heeft dit ook gerust geuit, en helaas ook niet alleen tegen mij, maar tegen een aantal anderen, met als gevolg dat mensen die mij nieteens kennen een hekel aan mij hebben....
Dit maakt me allemaal niet zo veel uit..
wat mij wel uit maakt, is dat ze nu dus de logo's van de foto's heeft gesloopt. foto's heeft bewerkt, en dit op internet heeft staan.
Buiten het auteursrecht dat ik op de foto's heb, heb ik ook 'voorwaarden' op mijn site staan..
Nu beweerd zij dat dit niet voor haar geld omdat ik haar via hyves heb gevraagd....
Buiten dat, heb ik toch gewoon auteursrecht, en mag toch eisen dat ze ze niet bewerkt??