[FOTO] Oefenserie, Noortje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

[FOTO] Oefenserie, Noortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:49

vanmorgen was het hier ooh zo koud,, maar ben toch maar even op pad gegaan met mijn camera, en even op mijn verzorgmeisjes geoefend!
graag tips en verbeterpunten!

- gemaakt me de sony alpha 350
- niet bewerkt

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:55

Waarom staat dit op FK en niet op ITP?

Het hele beeld is een rommeltje (tuig, harde schaduwen in gezicht, niet/slecht gecropt, paard heeft geen interessante uitdrukking, onscherpe delen). Het zijn imo geen fijne foto's voor FK.

Marliee

Re: [FOTO] Oefenserie, Noortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 17:57

Mag ik vragen hoe je hoofdstel in elkaar zit? :o

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 17:59

omdat ik graag tips wil staat het hier, er staat ook OEFEN voor,, dat is dus niet voorbereid.
en zou je misschien wat punten willen onderbouwen van je commentaar?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 18:00

jahoor dat mag :D het is een trainingshalster van monty roberts..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:06

Onderbouwen? Nou het is gewoon een zooitje op het beeld, het past allemaal niet bij elkaar dus de foto's tonen niet als een harmonisch beeld.

Het tuig is gewoon een zooitje, het halster wordt scheefgetrokken, het witte ding op de zijkant van het halster stoort. Het zadel is niet zwart en de kleur van het dekje steekt af bij het geheel. Op de gezichten van de ruiters is een harde schaduw te zien, je kan geen uitdrukkingen zien en het gezicht is verdeeld in heel licht en heel donker. Het paard kijkt boos en dat maakt een foto ook niet veel fijner om naar te kijken. Er is bewegingsonscherpte in de benen en staart.

Als je foto's maakt en serieus genomen wilt worden op FK, kan je beter zorgen voor net tuig dat bij elkaar past, een achtergrond die niet stoort, kleuren die bij elkaar passen (bijv. ruiterkleding en dekje het zelfde), harde schaduwen zoveel mogelijk voorkomen en foto's uitkiezen waarop het paard uitstraalt wat jij de foto wilt laten uitstralen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 18:13

ik hoef niet persee serieus genomen te worden, daar vraag ik niet om, ik vraag om tips om het beter te kunnen doen en dan bedoel ik het maken van de foto's. en niet hoe het paard of het halster er uit moet zien.

ik kan in jou reactie totaal niet vinden hoe ik het wel zou kunnen doen en daarbij vind ik je ook erg afkeurend en onaardig.

onscherpe delen vind ik erg meevallen, ik heb ze moeten verkleinen op photobucket. Alleen die van het meisje vond ik wat onscherpte hebben, en ik vroeg me af hoe dat beter zou kunnen enzo.
in ieder geval bedankt voor je reactie

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:50

Ik denk dat het ook al een heel ander beeld zou worden als je paard en ruiter een beetje beter aangekleed zijn. Inderdaad zoals Authentic zegt.
Bijvoorbeeld een net wit dekje met ruiter in een witte rijbroek. Een beetje rekening houden met de kleuren die het geheel vormen.

Ook de achtergrond stoort door het hekwerk. Dan zou je beter even een weide op gaan om een mooier en rustiger beeld te krijgen.

Ook een paard wat vrolijk zijn oortjes naar voren heeft zou mee helpen :)
De foto van de amazone vind ik wel een leuk idee. Dat zou ook mooier zijn geweest als haar kleding wat netter was en haar gezicht niet half in de schaduw valt.

Succes nog! Ik ben ook volop in de leer en weet hoe moeilijk het is om dingen te zien in je foto's en het te verbeteren. Daarom is elke tip die je van andere krijgt altijd fijn :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:52

Zowiezo paard netter, mooi tuig (Dus niet slordig halster) ruiter wat netter eruitzien, en de achtergrond.
Deze dingen helpen je al heel veel!

En zoals letsgoKelly zegt, ga eens een weide op,kun je mooie foto's maken vaak! :) Succes

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 18:59

dankjewel :D

ik moest vandaag even roeien met de riemen die ik had.. de dames waren al aan het rijden toen ik kwam namelijk..

bedankt voor je uitleg, en ik zal de volgende keer met de meiden (donderdag ) buiten foto's maken. en dat haar gezicht half in de schaduw valt, dat was me al opgevallen, hoe zou ik dat de volgende keer kunnen voorkomen.. is dat de positie die ik kies? of heeft dat te maken met het feit dat ze wat naar beneden keken, of met dat de zon wat hoog stond ?
en noor haar oren naar voren.. ik ga de volgende keer me best doen haha :P ze is een echt aparte dame..

ik wil inderdaad graag tips, en jou tips zetten me aan het denken hoe ik het de volgende keer beter zou kunnen doen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:02

dat "slordige halster" kost 60 eurie baideweej :D haha

en zoals hierboven ga ik donderdag es even proberen buiten en op de wei. (zal de dames even inlichten dat ze vanaf nu even proef materiaal zijn, ze doen noortje net twee weken haha) en kijken of ik dan kwa kleur wat kan verbetern en achtergrond.
bedankt voor je tips melanie !

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:03

Ik denk dat het een combinatie is van wat je zelf al zegt. Ze kijkt wat naar beneden, hoge zon. Je zou het eens kunnen proberen. Beetje meer omhoog laten kijken :) Dan merk je het vanzelf.

Ik heb dat ook altijd met tips. Erg fijn want dan ga je zelf verder denken.. :)

(Halster hebben wij ook :) )

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:06

Ik ben het met bovenstaande eens. Je hebt een goeie camera waar je best wat leuks uit kan halen. Maar het gaat niet alleen om de camera, je onderwerp moet ook wat uitstralen. Dus idd zorgen voor een mooie combinatie op een mooi plekje. Dat is al de helft. :)

Algemene tips:

Niet tegen de zon in fotograveren, proberen geen schaduwen in het gezicht te krijgen, zorgen voor een rustige achtergrond (bos, wei, struiken), fotografeer in de M stand zodat je toch je belichting en dergelijke kan aanpassen mocht het niet lukken.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:14

ik doe nu vaak A, of S stand, zodat ik nog beetje kan oefenen met allebei. (diafragma en sluitertijd)
tegen de zon in had ik al door, haha dan worden ze echt super donker.
en bij zo'n lichte herfst dag, wat zou dan de ideale belichting zijn? ik had mijn sluitertijd zoiezo tussen de 1/400 en 1/600 voor draf en de galop. is dat goed? diafragma weet ik even niet meer uit mijn hoofd. ik denk F8 of F11 ?? kan dat? ik ga even kijken.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:15

oh en dankjewel voor je reactie :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:17

Ik kan zo niet zeggen wat de ideale belichting is, je moet gewoon een foto maken, terugkijken en zo nodig je instellingen aanpassen en dan weer klikken en terugkijken. Zo doe ik het ook meestal...
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 20-10-09 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:30

okee bedankt in ieder geval, je maakt wel mooie foto's hoor ! (heb even in je profiel gespiekt)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:31

Thanks. :)
Ik pruts ook maar wat aan hoor, maar gewoon veel doen en dan gaat het wel iets makkelijker.. :')

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:00

Let idd op het geheel er zitten veel harde shaduwen in het gezicht verder vind ik de foto's niet echt scherp en vind het jammer dat het hoofdstel/halster er zo op staat het toond heel rommelig.. Let verder ook op de achtergrond bij 4 is die heel storend bij 1 is het jammer dat er een stoel licht en dat die draden daar lopen verder vind ik een bos zoals daar wel een fijnere achtergrond misschien kun je in het gevolg aan die zijde foto's maken dan het draadje tijdelijk eventjes wegdoen of natuurlijk gewoon bewerken. Zorg er verder voor dat de pony lekker gepoetst is en er helemaal op en top uitziet. Op de foto's kijkt hij wat bozig/shagerijnig het is fijner om naar een foto te kijken waar de pony er gelukkig en blij opstaat.

Groetjes!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 20:54

ik vind dit geen fotokunst om eerlijk te wezen ,
dit is meer een beetje foto's maken van iemands rijkunst
Achtergrond is rommelig, geen scherpte en ....
Nou ja, begin in elk geval met iets makkelijks zoals bloemen
en honden, en dan pas naar de paarden, succes verder!