Waar de beste printservice voor posters?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebeer

Waar de beste printservice voor posters?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:24

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje: ik photoshop de laatste tijd zeer actief en ik heb er bij mijn laatste paar werken rekening mee gehouden dat er mensen zijn die er een poster van willen. Maar er zijn zoveel winkels die printservice voor posters verlenen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

Ik heb er aan gedacht het bij de HEMA te laten doen, mijn moeder heeft daar goede ervaringen mee met fotoalbums, maar ik heb de orginele digitale foto's ernaast gehouden en ik vond de kwaliteit bagger. (Tenminste, de kleuren waren véél feller dan op het beeldscherm, waardoor je vaak overbelichte plekjes had) En ik besteed zoveel uren aan mijn werk dat ik er ook nog wel een paar uurtjes extra bovenop wil gooien voor goede afdrukken.

Dus, waar kun je het beste posters laten afdrukken? (Waar ik dan op let is natuurlijk kwaliteit, maar het zou ook wel prettig zijn als het niet al te duur was, weinig verzendkosten en natuurlijk is goede service ook erg gewenst.)

Alvast heel erg bedankt :D

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:25

Amytj

Re: Waar de beste printservice voor posters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:52

Ik zou als ik jou was wel in de gaten houden wat de kwaliteit van de afbeeldingen is want anders komen ze er alsnog slecht uit en dat is natuurlijk zonde. Bij de hema is het alleen wel dat als je niet te vreden bent je je geld zo terug krijgt en het niet heel duur is je kan natuurlijk ook gewoon een af laten drukken en kijken of de kwaliteit je aanspreekt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:49

zelf bestel ik altijd bij www.pixum.nl
heb ik goede ervaring mee. maar jah.
iedreen heeft weer een andere mening.
maar mijn kleuren komen altijd wel overeen.
alleen moet je dan wel de automatische bewerking van pixum uitzetten. dat doe je bij het bestellen.

ow en nog een top punt van pixum is dat ze netjes worden afgeleverd!!!! en dat wordt echt zorgvuldig gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:48

Oliebeer schreef:
(Tenminste, de kleuren waren véél feller dan op het beeldscherm, waardoor je vaak overbelichte plekjes had) En ik besteed zoveel uren aan mijn werk dat ik er ook nog wel een paar uurtjes extra bovenop wil gooien voor goede afdrukken.

Even een vraagje naar aanleiding hiervan... Ik ben me ervan bewust dat colormanagement iets is dat vaak misgaat bij verschillende zaken, maar ik maak uit jouw post op dat het wel een heel groot verschil is... Is je monitor wel gekalibreerd?

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 14:47

wat is gekalibreerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:50

Nee dus :)

Je monitor kalibreren (kleuren af te stellen naar een heel aantal standaarden) is de enige manier om te weten of de kleuren op je scherm wel kloppen... Bekijk je fotobewerkingen of foto's maar eens op een aantal andere computers, dan zul je zien dat de kleuren en helderheid vrijwel overal af zullen wijken van je eigen scherm.

Alleen als je scherm gekalibreerd is, weet je zeker dat de kleuren zoals jij ze ziet kloppen.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 15:17

en hoe kun je je scherm kalibreren? het lijkt me wel erg nuttig voor het werk wat ik met mijn scherm doe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:21

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 19:00

harstikke bedankt voor je informatie, ik pm je even verder want we gaan best wel offtopic :D dan kan derest van de bokt-famillie weer verder met mij vertellen waar ik de beste printservice kan vinden :D nogmaals bedankt :)