[FOTO] Springfoto's, hoe zouden jullie deze croppen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

[FOTO] Springfoto's, hoe zouden jullie deze croppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 12:17

Foto's heb ik een tijdje terug gemaakt, ze zijn niet bijzonder en hier nog onbewerkt en alleen verkleind (eos 400d en tamron 70-200, en ik moet er nog achter zien te komen hoe ik van die fletse kleuren af kom. altijd achteraf moeten bewerken is ook niet echt lekker), maar ik wil van beide even een printje laten maken voor degene op de foto (vriendin). Nou heb ik alleen enorm zitten hannessen om ze mooi te croppen, maar ik kan níet kiezen! Dat kon ik tijdens 't schieten al niet, dus vandaar deze enorme dingen. (daarnaast was 't terrein ook gewoon erg groot, en wordt de lens te soft als ik volledig zoom, dus ik ben er nu maar een beetje mee aan t spelen)

Afbeelding

Afbeelding

Hoe zouden jullie ze croppen?
Laatst bijgewerkt door Mireille op 13-09-09 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag

Muurp

Re: Springfoto's, hoe zouden jullie deze croppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:25

Ten eerste; bijna elke fotograaf bewerkt achteraf zijn/haar foto's. :) Zo kun je de puntjes op de 'i' zetten.

En over het croppen. Ik denk dat dit persoonlijke smaak is. Bij de eerste foto zou ik een crop maken van de ruiter en het paard met een gedeelte van de hindernis. Daar zijn namelijk de ruiter en het paard goed te zien. Bij de 2e foto is d ruiter 'verstopt' achter het paard. (dat zou voor mij een reden zijn om de foto niet te kiezen) Daar zou ik croppen tot om de hindernis.

Mireille

Re: [FOTO] Springfoto's, hoe zouden jullie deze croppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:15

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet! Je stelt een vraag (waar eigenlijk geen tag voor nodig is) maar omdat je 2 stuks beeld materiaal laat zien toch liever met tag zodat mensen weten dat er beeld materiaal in je topic staat.