[FOTO] Near down the river side.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

[FOTO] Near down the river side.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 21:02

Een tijdje terug heb ik zoals gewoonlijk met mijn vriendin geshoot!
En wat ben ik blij met haar :D
Ik fotografeer met de Nikon D80 een 70-300 mm lens van nikkor en gebruik geen statief.

Dit is het geworden:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lontje op 07-09-09 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] in hoofdletters gezet.

SarahLynn

Re: [Foto] Near down the river side.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:06

Mooie foto's!

Foto 1; Leuke positie, maar ik vind de pose van het model niet mooi.
Foto 2; Vind ik erg mooi zo met het haar.
Foto 3; De nordjes op het hek trekken mijn aandacht, meer dan het model zelf. Ik weet neit of je er bewust voor gekozen hebt?
Foto 4; Vind ik neit zo sprekend
Foto 5; Je ziet haar bh, en het haar vind ik een beetje raar zo.
Foto 6; Ik had het haar los gedaan.

Hoop dat je er wat aan hebt!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 21:09

Die bordjes op het hek vond ik juist erg leuk omdat er op staat verboden toegang, het is een beetje een brutale foto. Dat was mijn bedoeling :)) Bedankt voor je mening! :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:14

De eerste, derde en laatste vind ik niks....niet qua compositie e niet qua beeld. Bij de derde zit ze te ongemakkelijk, dit stoort me heel erg.

De tweede vind ik de mooiste, de kleur voegt ook echt wat toe, veel mooie dan het zwart/wit! Alleen jammer van het haar voor der oog, dat maakt het een beetje troebel.

Ik zou een 'nature' serie maken, met alleen kleurfoto's, zoals de tweede!

Faux

Re: [FOTO] Near down the river side.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 22:59

1: Ik denk dat dit zo'n moment was van 'oh de zwaan doet gaaf, gauw schieten!'.. Maar tóch denk ik dat je er meer, véél meer mee had kunnen doen. Dit vind ik gewoon zwaar tegenvallen, ik denk dat de foto zonder het model erbij nog wel iets had kunnen hebben maar dit.. Nee. :n

2: Wát een haar heeft zij. Wow. Dat is zeker een pluspunt, maar meer toe te rekenen aan het model dan aan jou. De foto is niet bijzonder. Haar blik doet me niets en de kleuren zijn hier een beetje vreemd? Maar dat is een kwestie van smaak. ;)

3: Ook hier vind ik haar blik niet passen, het is niet stoer en brutaal; dat wat jij wilde uitstralen. Als je dan gebruikt maakt van het verboden toegang bordje, doe het dan ook goed. Niet met een been er half overheen.

4: Deze houding is erg onvoordeling voor het model. Zo te zien kán zij heel mooi gefotografeerd worden vanuit deze hoek vanwege haar mooi aanwezige kaaklijnen, maar op deze foto verpesten haar haar het vlakke licht op haar hals het helaas.

5: Dit is gewoon een tegenvallende houding. Het is lastig om als model, terwijl je met je haar zwiept, je blik goed te houden maar dit.. :n Teveel concentratie op het haar-zwiepen, wat de rest van de foto zwaar teniet doet.

6: Oei. Dat haar vast vind ik op die manier niet staan en die lippenstift.. Tsjah. I.m.o. een mislukte poging. Ik ken dat visagie-trucje en het kán heel mooi zijn, maar in deze setting? No no.

Ik ben me ervan bewust dat ik héél erg streng ben, maar ik denk dat jij én het model nog heel wat te leren hebben. Dat is niet erg, want zo hoort het ook, en je blijft altijd leren.

Romy: hou bij iedere foto rekening met de vormen en het lichaam van je model. Zorg dat dat voordelig uitkomt, flatteus. Je model is mooi, je kunt er véél meer mee. Verder denk ik dat je je model meer mag sturen, ik weet niet in hoeverre je dit doet, maar ze mag meer ontspannen, en zich inleven in het moment. De taak aan jou om dat voor elkaar te krijgen. Communicatie met je model. Als laatste tip: wees kritisch met wat je plaatst. Dit samenraapsel brengt op mij in ieder geval niks over.

Model: Je bent een mooie meid, met mooie lijnen in je gezicht en mooie lippen, maar wees je constant bewust van je blik. Die is 1) heel veel hetzelfde, 2) heel gespannen en 'ongelukkig'. Ik wil meer meewerking van jou zien. Het is op foto's vaak goed te zien in hoeverre het model meewerkt aan de shoot. Misschien probeer je dit wel, maar wat mij betreft kán het beter. ;)

Succes!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 07:50

Nou Faux, ik weet niet of ik nou bedankt moet zeggen.
Maar in ieder geval bedankt voor je mening.. :))

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:58

Waarom zou je geen bedankt moeten zeggen? :) Ik geef je toch tips en opbouwende kritiek? Dit wereldje is hard en als jij verder wilt in de fotografie ga je nog meer over je heen krijgen dan dit. Dan ben ik nog lief voor je. ;)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 08:00

Daar ben ik inderdaad op voorbereid. ;)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:06

Dan lijkt het me ook gewoon op z'n plaats om bedankt te zeggen tegen mensen die je tips en opbouwende kritiek geven. Dat doen ze nl. om je te helpen. Als dat niet zo zou zijn had ik niet eens gereageerd in je topic.

Mij heb je er niet mee dat je geen bedankt zegt, ik ben niet zo'n zeikerd, maar het kán nogal arrogant overkomen op anderen. :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 08:10

Dat was niet mijn bedoeling. Bedankt! :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:25

Ik vind foto 1 en 2 super gaaf. Blijf er echt even bij hangen. De rest doet me niet zo veel.