Het is een beetje slordig gedaan, de schaduwen kloppen niet overal. Maar een goed begin natuurlijk!
Maar ik heb wel even getemd, want je hebt geen TAG en volgens mij hoort een bewerking in UK
Loiz
Geplaatst: 05-09-09 14:39
Dit is geen echte blackphoto, want die maak je met een donkere achtergrond en werk je later nog iets bij. De achtergrond zwart maken is dat dus niet, en daardoor heb je ook verkeerde schaduwen voor een "blackphoto"
In de wiki staat hoe je een echte blackfoto maakt. Daar is de kunst dat je achtergrond van het origineel al zwart/donker is, en het effect alleen in de nabewerking verbeterd. Door de foto uit de achtergrond te knippen en voor een zwarte achtergrond te plakken krijg je een nep gevoel bij de foto, omdat de belichting niet klopt.
Daarnaast is het dus niet jou foto, je weet dat er op iedere foto een copyright zit ookal is die niet zichtbaar? Dat betekend dat je hem dus niet zo maar mag gebruiken.
Zoals in de regels van FotoKunst te lezen is, is het de bedoeling dat je alleen werk van eigen hand plaatst. Een fotobewerking zou kunnen, mits je toestemming hebt van de fotograaf. Omdat dat hier niet het geval is plaats ik hier een slotje.