[FOTO] Wat eerste foto's nieuwe camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

[FOTO] Wat eerste foto's nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:00

Jaja, sinds gisteren heb ik eindelijk een eigen spiegelreflex! Ik heb zo'n ding nog nooit in handen gehad, maar het is al een tijdje een wens van mij. Ik heb de gloednieuwe Nikon D3000 gekocht en ben er erg blij mee!
Omdat mijn familie niet wil dat ze op internet komen zijn de mooiste foto's er helaas niet bij, maargoed, dat snap ik wel.

Voor degene die Kiwi nog kennen, wat is hij gegroeit he :oo

1. Kiwi, beetje donker maar vind het wel wat hebben.
Afbeelding

2. Net niet helemaal scherp geloof ik?
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. En als laatste de brug van Nijmegen :)
Afbeelding

Tips zouden leuk zijn :9

ntmphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:44

Je moet tegen mij natuurlijk niet zeggen dat je een topic op bokt hebt gemaakt he want dan kom ik meteen even kijken.
Goed bezig laat ik dat eerst zeggen, zie ook dat je foto's hebt gemaakt in de M-stand: nog beter bezig.
Wat ik je al had verteld, probeer te letten op je ISO. Zie dat je hem soms hoger had staan dan in principe nodig is bij die onderwerpen en de sluitertijd die je daarmee kreeg.
Ik zou ook eens kijken naar je lichtmeting. Als ik het goed heb gebruik je nu een normale meting over het hele beeld. Als je iets meer accenten wilt leggen kun je ook centrumgericht gebruiken. Ik weet niet of het ook op de D3000 zit, maar je kunt bij veel Nikon camera's wel instellen hoe groot dat meetgebied moet zijn, als je die vrij groot neemt is het nog steeds een vrij ruim gebied. Je kunt dan wel zorgen dat de aandacht eerder naar een bepaald deel van het beeld gaat.
De foto van de brug bij Nijmegen zou naar mijn idee beter zijn als je verder naar rechts was gaan staan liefst zo dat je de boom aan de linkerkant niet meer op de foto hebt staan. Voor mij houd die namelijk mijn blik tegen terwijl die toch eigenlijk liever mee wil gaan in de diepte met de vorm van de brug mee.
Iets verder naar rechts en eventueel bij een mooie zonsondergang zou leuker zijn denk ik.
Kiwi had ook van iets verder naar rechts gemogen. Hij had dan een mooiere uitstraling gehad.

Heel verhaal, hoop dat je er iets aan hebt en ga zo door!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 11:35

Hihi, eigenlijk heb je wel een punt met je eerste zin :D Toch heel erg bedankt, he!
Hoe zie jij in godsnaam dat ik met de m-stand heb gewerkt? :+

Al die instellingen zijn voor mij (zoals ik al zei) nog erg moeilijk, haal alles door elkaar := Ben wel veel aan het oefenen met dezelfde foto maken vanuit hetzelfde standpunt met dezelfde hoeveelheid licht (alleen als de zon dus (niet) schijnt) met allerlei andere instellingen. Zo kan ik goed zien wat het uitmaakt. Maar het blijft moeilijk en soms word ik er helemaal gek van :Y)
De ISO zo laag mogelijk zetten is inderdaad iets waar ik beter op moet letten. Dat centrumgerichte verhaaltje van je is half chinees voor mij := Maar ik heb wel een knop met 'metering'. Daar staan drie keuzes: Matrix, Center- weighted en Spot. Is dat het?

Wat betreft de brug heb je inderdaad gelijk, maar zat niet in een situatie waar ik op een zonsondergang kon wachten := Maar qua compositie kon het inderdaad veel beter.
Kiwi is niet te doen, die kerel blijft maar eten en dit was 1 van de zeldzame momenten dat hij met z'n koppie omhoog en nog lichtelijk naar me toe stond _O- Maar vind het wel leuk hoe hij staat; die pootjes :+:

nogmaals hardstikke bedankt!