[FOTO] Watch out!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

[FOTO] Watch out!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 13:45

Gisteravond een fotoshoot gedaan met Zelia het berijdpaard van Beukiej @ bokt.nl
momenteel heb ik studioflitsers in mijn gebruik welke ook buiten gebruikt kunnen worden.
Deze meegenomen op de zandverstuiving.

Het is voor me de eerste keer een paard + ruiter en beweging buiten te fotograferen met studiolamp.
Ik ben zelf best blij met het resultaat en wil ze daarom ook graag hier laten zien.

graag opbouwende kritiek.

Afbeelding

Afbeelding

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:49

Ik vind ze heel erg mooi :j
Geen verstand van foto's dus kritiek krijg je niet van me :+

nathalieeee_

Re: [FOTO] Watch out!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:34

Vanwaar de keuze om met een studiolamp te gaan fotograferen? Ik denk dat je met natuurlijk licht veel fijnere resultaten zou hebben bereikt. Vind de belichting op de foto's niet fijn kijken namelijk, daarnaast zijn ze ook wat donker :). Een flink stuk oplichten in Photoshop scheelt al.

Foto 1 vind ik niet heel prettig kijken. Dit komt mede doordat het paard precies in het midden staat en het meisje niet een blije gezichtsuitdrukking heeft. Daarnaast is de foto (volgens mij?) van onderen genomen, wat opzich kan, maar in dit geval geen prettige verhoudingen oplevert. Ook had ik liever meer diepte in de foto gezien.

Foto 2 vind ik al een stuk fijner kijken, maar weer de belichting die mij stoort en die ietswat gekke verhoudingen. Ook is het drafmoment voor het mooie nét een tikkeltje te vroeg. Het paard lijkt nu te sloffen. Als je de foto een fractie later had genomen was dit minder geweest :).

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 14:45

nathalieeee_ schreef:
Vanwaar de keuze om met een studiolamp te gaan fotograferen? Ik denk dat je met natuurlijk licht veel fijnere resultaten zou hebben bereikt. Vind de belichting op de foto's niet fijn kijken namelijk, daarnaast zijn ze ook wat donker :). Een flink stuk oplichten in Photoshop scheelt al.

Foto 1 vind ik niet heel prettig kijken. Dit komt mede doordat het paard precies in het midden staat en het meisje niet een blije gezichtsuitdrukking heeft. Daarnaast is de foto (volgens mij?) van onderen genomen, wat opzich kan, maar in dit geval geen prettige verhoudingen oplevert. Ook had ik liever meer diepte in de foto gezien.

Foto 2 vind ik al een stuk fijner kijken, maar weer de belichting die mij stoort en die ietswat gekke verhoudingen. Ook is het drafmoment voor het mooie nét een tikkeltje te vroeg. Het paard lijkt nu te sloffen. Als je de foto een fractie later had genomen was dit minder geweest :).

Ik heb ook a la naturel gefotografeerd.
Het was voor mij op basis van oefenen om eens te kijken hoe het uit zou pakken.
Vooral omdat ik dit nog nooit met een dier/bewegend die had gedaan.
Het kan zeker nog wel stukken beter ,maar met het eerste resultaat ben ik tevreden.
kwa belichting zijn ze al door photoshop geweest en goed belicht ;)
Ook de compositie's zijn uitprobeersels geweest. Vandaar dat ze ook hier staan i.v.m. technisch commentaar. omdat het allemaal alleen oefenmateriaal is geweest.

Amytj

Re: [FOTO] Watch out!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:32

Ik vind de vos te fel. Waarschijnlijk door de studiolamp.

Bij foto 1 vind ik het standpunt een beetje saai.
Bij foto 2 vind ik die juist heel leuk.

Misschien de volgende x toch maar zonder studiolamp. (A)