[FOTO] Marissa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain_

[FOTO] Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 09:57

Gisteren avond ben ik er met mijn vriendin opuit getrokken om mijn nieuwe lens uit te proberen (sigma 18-200mm).
Het was schemerig/donker, en de iso stond op 1600 (het hoogst). Vandaar dat de kwaliteit niet geweldig is, maar ik vond ze toch wel leuk.

Brand los! :D

1]
Afbeelding

2]
Afbeelding

3]
Afbeelding

4]
Afbeelding

Xeen

Re: [FOTO] Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:26

Ze zijn inderdaad erg donker ... zonde. Leuk model, er zit veel ruis op. Ik denk dat je vast wel beter kan :)
ik vind ze niet zo

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:40

Hmm, nee, ook niet voor mij, helaas..
Zwart/wit omzetting is veel te grijs, wat de toch al zo grauwe platen niet veel goed doet.

Op 3 vallen haar ogen helemaal weg en ook op de rest van de foto's vallen delen van haar gezicht weg in de schaduw.
Volgende keer óf op een goede manier inflitsen, óf niet meer in de schemer werken, haha! :)

Maar zeker nog een keer met dit model, want denk dat je daar veel meer mee kan. :)

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:42

Ik vind het niet echt scherp en de hele achtergrond valt helemaal weg je ziet nog net aan dat het bomen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:38

Dit de meest onvoordelige afwerking voor donkere foto's. Hou ze in kleur, maar gooi de verzadiging wat omlaag. Schuif wat met je levels zodat er wat meer contrast in komt en de lichte delen wat worden opgehaald.
Denk dat je dan al een heel ander beeld hebt.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 16:58

@ Xeen: de ruis komt doordat de iso op 1600 stond. Op die stand zit er altijd veel ruis op de fotos (bij mij iig :) ).

@ShenaBell: dat de achtergrond weg valt was ook de bedoeling ;)

@ Guernica: Ik heb bij de eerste foto de verzadiging omlaag gedaan. Dit is eruit gekomen: Afbeelding
Bewerken doe ik met picasa, omdat mijn eigen pc het niet meer wil doen, dus ben ik wat beperkter met bewerken.

Bedankt voor de reacties :)