[FOTO] Ik zie ze vliegen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

[FOTO] Ik zie ze vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 10:47

Even geleden ben ik naar een roofvogelpark geweest. Meer dan voldoende foto's gemaakt, maar ik was niet helemaal tevreden, dus daarom nog een keer terug. Met beter resultaat, maar ik blijf het gevoel hebben dat er iets ontbreekt...misschien omdat de foto's qua composities niet heel spectaculair zijn?

Inmiddels is het toch gelukt een paar foto's met voldoende resultaat te krijgen.

Ik hoor graag weer eens meningen van anderen...wat kan er beter? Misschien zien anderen wel wat ik "mis" in de foto's. Behalve paarden dan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar redelijk hetzelfde:

Afbeelding

Afbeelding

http://img31.imageshack.us/img31/3977/roofvogels10.jpg

Als je aan het eten bent of een liefhebber van kuikentjes bent, deze link niet bekijken ;)

http://img31.imageshack.us/img31/4858/roofvogels9.jpg

En een paar actiefoto's, die heb ik alleen de eerste keer kunnen doen, maar wil daar zeker nog voor terug want dát is pas moeilijk :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PreciousViva

Re: [FOTO] Ik zie ze vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:49

Ik vind ze erg gaaf, mooie momenten van de actiefoto's!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:51

ik vind ze idd in compositie wat saai, zeker omdat ze je niet aankijken.. De eerste vind ik wel super tof!!! Die spreekt wel gigantisch!

Verder zijn ze fototechnisch heel goed! Persoonlijk zou ik niet kiezen voor een vliegmoment waarbij de vleugels laag zijn (eerder recht of omhoog) omdat ze dan wat slungelig lijken..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:42

Vind vooral de vlieg foto's erg gaaf. Als je er nog een zou hebben in die zelfde serie, bijvoorbeeld van die uil, zou ik er een mooi drieluik van maken! Misschien vierkant bijsnijden? Verder geen verstand van foto techniek, maar die spreken me gewoon erg aan.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:47

Op de laatste twee heb ik vrijwel niets aan te merken, die zijn gewoon goed en erg mooi. +:)+
Het gevoel dat je in je beginpost aankaart is denk ik dat de eerste paar foto's niet het 'spetterende' hebben. Zo'n roofvogel is natuurlijk hartstikke gaaf, maar op de foto's met zwarte achtergrond vind ik dat niet zo overkomen. Komt volgens mij ook door die donkere achtergrond, #6 lijkt namelijk enigszins op #2 qua compositie maar die vind ik veel mooier door een andere achtergrond.
#3 vind ik ook erg mooi, prachtige blik van de vogel. :#

De foto van de vliegende uil had ik pas geknipt als de vleugels horizontaal waren, want nu bevindt de vogel zich op een rare plek in het kader omdat je veel ruimte voor die vleugels hebt moeten maken. Aan de andere kant komt nu wel het verenpatroon mooi naar voren. :D

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:24

Wauw wat zijn ze mooi geworden :P en vooral die van de vliegende vogels vind ik erg knap,wetende dat ze in een flits voorbij zijn gevlogen en je ze toch nog hebt weten te pakken _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:23

Wat mij aan foto 4 t/m 8 opvalt dat je ze ietwat vanaf boven hebt gefotografeerd. Voor mij komen de volgens daardoor wat 'zwakker' en minder stoer of sterk of 'vrij' over.

Ik ben zelf meer gecharmeerd van de actie-foto's, vooral hoe je de vleugels te pakken hebt gekregen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:44

^ hoewel ik het bij de gier wel vind kloppen; die blik..wow!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:40

Bedankt voor al jullie reacties, daar heb ik echt wat aan ;)

Inderdaad zijn die portretfoto's wat weinig spannend, maar zou ook niet 1,2,3 weten hoe ik ze er spannender op kon zetten. Zou wel heel goed kunnen dat het met o.a. de donkere achtergrond te maken heeft. Ik heb eerder roofvogelfoto's gezien, vaak wel met lichte achtergrond en dan waren ze wel heel indrukwekkend...

Aankijken is er inderdaad ook een onderdeel van, de eerste keer had ik een paar héle gave dat ze me aankeken, maar ik was echt niet tevreden met de kwaliteit. Of ogen of neus niet scherp. Dit is er ééntje van, maar zeker niet de gaafste (die heb ik al verwijderd ivm geen goede kwaliteit :o ).

Afbeelding

Grappig dat ik veel positieve reacties lees over de actiefoto's. Zelf ben ik daar niet heel tevreden mee. Deze drie gaan wel, maar er waren zoveel foto's slecht. En ik zou graag nog rustigere achtergronden zien...
Timen van de vleugels zat er overigens niet echt in...de eerste vogel vloog bijvoorbeeld op top snelheid 320km p/u. Die heb ik niet eens erop gekregen :D
Verder heel veel onscherp, ik was allang blij als ik er ééntje in beeld had.

Misschien nog maar een keer terug, zodat ik ook de actie nog eens kan doen...voor nu maar weer even terug naar de paarden *D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:22

Wauw Antoinette! Ragscherp zijn ze! :D
Vooral foto 4 vind ik erg sprekend. Die is echt heel ruig!

Veel vogels hebben van zichzelf niet heel veel uitstraling, in actie zijn ze veel spectaculairder of wanneer ze bezig zijn met iets (bezig met hun vacht, of met een stukje eten). Ik denk dat dat het is wat je 'mist'. Vogelfoto's kunnen al snel een beetje 'gewoon' worden.

Maar buitendat vind ik het een fijne serie en zijn je actiefoto's geweldig! Hier was de repeteerknop zeker meer dan welkom? :D Goed gedaan hoor! +:)+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:24

Bij de derde is de foto iets te kort. Ik mis een stukje hals naar mijn idee.

Verder vind ik de foto's enorm goed gelukt!