[FOTO] Wat je ziet ben je zelf!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

[FOTO] Wat je ziet ben je zelf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 15:19

Apenheul dus :Y)

Ook dit jaar werk ik weer bij de Apenheul :) en als je daar dan toch gratis daar binnen mag, is dat natuurlijk de ideale plek om te oefenen met foto's maken :D dus dat doe ik dan ook welleens :)

Had nu maar erg weinig tijd, heb in een half uurtje het park rondgesjeest en hier en daar met mijn camera rondgeschoten :Y) Dus niet zoveel foto's gemaakt :)

Afbeelding
1. een rode vari.

Afbeelding
2. een Javaanse Langoer. Vind de kleuren hier niet geweldig, maar het was ook bewolkt, dus dan vind ik dat sowieso lastig... (misschien iemand tips?)

Afbeelding
3. en er zitten niet alleen maar apen op de Apenheul :Y)

Tips en commentaar zijn zéér welkom, moet nog veel leren :)

Ohja, ik fotografeer met een canon eos 400d, met eem Tamron 55-200 lens :)

sharonalover

Re: [FOTO] Wat je ziet ben je zelf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 09:00

En gisteren ben ik ook nog eventjes langs geweest, toen heb ik deze foto oa gemaakt:
Afbeelding

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:50

Foto 1 vind ik redelijk, al is hij vrij donker.
Foto 2 vind ik niets, deze is volgens mij tegen het licht in gemaakt, vandaar het rare contrast.
Foto 3 trekt mij ook niet, maar ik kan niet goed uitleggen waarom. Zal een persoonlijke mening zijn, denk ik :)
En de extra foto is niet scherp, althans, het gras voor de aap is scherp en ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Sorry, ik ben wel erg kritisch als ik dit terug lees :o

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:14

Foto 1: Mooie foto, mooie kleuren, duidelijk en scherp in midden mooie vervagende achtergrond
Foto 2: Overbelicht niet mooi, geeft geen mooie uidrukking, met AV niveau omlaag was het al een hele andere foto geweest.
Foto 3: is niet scherpgesteld in het midden. Bovenkant is scherp onderkant is wazig. Ook maakt het dat je wazig kijkt in het midden, weet niet of dit door een bewerking is gekomen, of dat het de plant zelf is. Wel mooie kleuren. Contrast had iets scherper gemogen.
Foto 4: Als voorganger, scherpgesteld op gras en vin het donker gemaakte niet mooi, das een mening. Zou mooier zijn uitgekomen bij scherpstelling op demonkey zelf. ;).. Succes met oefenen

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:23

Beide bedankt voor het commentaar :)