[FOTO]Vlinders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melissaaaaa

[FOTO]Vlinders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:00

Laatst even de tuin in gedoken en deze foto's gemaakt :)
Tips & commentaar altijd welkom :D

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:28

1. Vlinders op stenen? Dat is het toch niet hoor..
2. Hier mis ik scherpte op de oogjes. Diafragma is verder wel ok, compositie ook.
3. Zelfde als twee, maar de compositie is minder. Ik heb liever volledige vlinders.
4. Leuk detail, maar weer heb ik liever volledige vlinders. Ook had er beter meer scherpte geweest op allevier de bolletjes, of iig de eerste.
5. Iets te veraf naar mijn zin en te veel ruimte onderaan. Kan je hem niet croppen?
6. Scherptediepte is super, maar waarom heb je zo weinig ruimte aan de vleugels gelaten?
7. Ik had liever zijn kopje naar voren gezien, ipv een achteraanzicht.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Met welke camera/lens fotografeer je?

[EDIT] Ik heb net even je site bekeken. Ik neem aan dat je de foto's genomen hebt met je 400D + 50 mm F1.8 lens? Goed materiaal. :j

Even een opmerking over je foto's in het algemeen. Ik vind dat je vaak heel krappe uitsneden maakt. Er is vaak te weinig plaats aan de rand, of soms missen er delen. Aan de andere kant is er soms teveel 'lege' ruimte, die alleen maar lastig is. Ook zijn bij sprongen de zweeffases de meest interessante. Je keuze van compositie mag ook nog wat verbeteren. Denk je er ook even aan om eventuele irriterende dingen zoals achtergrond te bewerken.

Om mensen aan te trekken voor fotoshoots, zou je een beetje kritischer mogen zijn over je foto's. Als ik als potentiële klant nu je site zou bekijken, zou ik er niet aan denken om door jou foto's te laten trekken tegen betaling.

Ik hoop dat je mijn commentaar niet verkeerd opvat, ik bedoel het goed hoor. ;)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:36

dankjewel! hier heb ik echt wat aan :)
Ik heb foto 1,2,5,6 en 7 trouwens gemaakt met m'n 55-250mm lens en foto 3 en 4 met de 50mm F1.8 lens + tussenringen, vandaar dat maar een klein deel scherp is. Heb die tussenringen ook nog maar net dus moet nog veel oefenen :D

en misschien heb je toch wel gelijk over m'n foto's ja.. ik zal de prijzen op m'n site weghalen ;)

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 14:13

niemand meer? :\

_Kimo_

Re: [FOTO]Vlinders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:56

Sorry melisje, maar je hebt veel betere foto's gemaakt!!
Ze zijn niet heel slecht, en ik doe het je ook zeker niet na :P maar je kan veel beter dan dit!
Sommige zijn te donker, en op verkeerde plekken onscherp..
Vind foto 2 erg mooi, alleen jammer dat de onderkant vd vleugel niet scherp is.. (maar dat is ook wel een beetje persoonlijk)

P.s- vlinders zijn echt eng van dichtbij! :P

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 19:26

haha oke, dankje! ik blijf gewoon oefenen! :D en hopen dat het ooit nog goedkomt :P
en ze zijn best eng van dichtbij ja :')