[FOTO] Joyce

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

[FOTO] Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 15:48

Vanmorgen met Joyce en assistent naar het strand gereden, hoopten op zon, kregen regen. Toch maar even de auto uit gegaan, gewapend met paraplu's, en nog wat fijne platen kunnen schieten.
Let op! De foto's zijn eigendom van . Fotografie en mogen voor geen enkel doel gebruikt worden zonder mijn toestemming!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Deze superstoere hond mochten we even lenen van een vrouw, helaas is dit één van de zeer weinig gelukte foto's.
Had hem graag iets ruimer willen hebben, maar voor ik daar de kans voor kreeg was Boris het zat en sleurde hij Joyce mee het strand over. :') *klik*

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 12-12-10 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast; eigen naam verwijderd.

Appieee

Re: [FOTO] Joyce Baffour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:52

Gaaf hoor! :j
Vind zelf de afsnede van foto 5 alleen jammer, had liever het hele lichaam gezien!

De rest van de foto's heb ik niet echt iets op aan te merken, ik vind ze erg mooi! Mooi model ook! De kleuren van haar kleding zorgen voor een hele mooie zachte en "zwoele" uitstraling terwijl het model juist heel krachtig overkomt... Vind ze erg goed gelukt :)..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:59

Wauw Mariët, je overtreft jezelf elke keer weer. :) En Joyce je bent echt een supermodel :j

Foto 1 en foto 6 zijn het minst favoriet. Op 1 vind ik de houding van de schouders niet mooi. Achtergrond vind ik wel top gedaan, heel wit maar niet overbelicht.
Op foto 6 vind ik de verdeling van het haar niet mooi, ook lijkt haar rechteroog iets weg te vallen.

Foto 4 en 5 vind ik prachtig, alles valt zo mooi samen. De kleur van het vestje en de huidskleur, de parels en de elegantie die Joyce uitstraalt. Ja, echt favoriet.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 16:04

@ Appieee: Dankjewel voor je compliment! W.b. foto 5; een ruimere uitsnede zou inderdaad mooi kunnen zijn, ware het niet dat je dan een stel benen & voeten zag die half weggezakt in het natte zand zaten, en viezig waren. Dat deed zo'n afbreuk aan de elegantie van Joyce en de pose, dat ik ervoor gekozen heb om het zo af te snijden. In het groot is hij helemaal gaaf, aan haar vinger hangt nl. net precies een druppel! :D

@ Plien91: Ook jij bedankt voor je compliment! :D Foto 1 vind ik zelf juist heel gaaf, maar da's uiteraard een kwestie van smaak. Ben zelf ook erg tevreden over die achtergrond inderdaadn. Foto 6 kan ik me goed voorstellen, ben zelf ook niet helemaal weg van de haarverdeling, maar vind 'm desondanks toch gaaf. ;)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:06

:j Gezien de kwaliteit van je foto's zou ik ook niet durven te zeggen dat je het "zomaar" gedaan hebt, zo te zien heb je ervaring en talent genoeg om daar een goede keuze in te maken... En zie hier door je argument, ik had gelijk.. Haha :D. Bovendien heeft dat ook met smaak te maken denk ik. Net als dat ik foto 1 juist echt prachtig vind!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:08

Jet, in één woord: "wauw"

Foto 1 vind ik idd ook niet geweldig. Foto 8 daarintegen vind ik ontzettend gaaf! De zee komt heel erg groot en sterk over en Joyce is prachtig. Deze hele foto straalt schoonheid en rust uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:08

Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het absoluut niet van het niveau is waar je normaal op zit.

Joyce is zoals altijd bloedmooi en de platen kloppen naar de regels, maar het speciale/bijzondere dat je foto's normaal hebben ontbreekt.
Ik vind de foto's niet bijzonder, er mist een verhaal. Kan het niet echt uitleggen, de Jet-factor ontbreekt gewoon.
(imo geldt voor alles hier)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:21

Ik ben ook niet zo fan van foto 1, vind de houding daar niet mooi
Verder wel mooi en joyce blijft gewoon een mooi wijf

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:56

Bedankt allemaal, ook van mijn kant! :j Leuk om de reacties te lezen! Net als Jet ben ik juist helemaal weg van 1, omdat ik de houding daar juist wél mooi vind. :) Smaken verschillen gelukkig!

Ondanks de regen, een hele geslaagde shoot, vind ik zelf! Ben heel erg tevreden! :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:21

leuke foto`s vind het alleen jammer dat er vaak net stukjes lichaamsdeel neit op staan.
dat irriteer een beetje verder echt super

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:46

Guernica schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat het absoluut niet van het niveau is waar je normaal op zit.

Joyce is zoals altijd bloedmooi en de platen kloppen naar de regels, maar het speciale/bijzondere dat je foto's normaal hebben ontbreekt.
Ik vind de foto's niet bijzonder, er mist een verhaal. Kan het niet echt uitleggen, de Jet-factor ontbreekt gewoon.
(imo geldt voor alles hier)

Helemaal mee eens.

Ik moet ook zeggen dat ik het panterjurkje niet zo flatterend vind, omdat je mooie figuurtje zo niet meer echt goed uitkomt, Joe.

Ik vind absoluut foto 6 (prachtig haar) en foto 2 (kan zo in de reclame) het mooist :j Oh, en die waarbij Joyce door de hond over het strand gesleurd wordt heeft iets heel vrolijks :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:47

Ik ga ook helemaal mee met Jamie. Was verrast toen ik dit topic opende, Jet. Jij kan echt veel beter. Het zijn op zich best nette plaatjes en fijne poses van Joyce, maar je had dit imo nog veel krachtiger neer kunnen zetten. Alle foto's missen dat 'iets' wat jouw foto's normaal gesproken juist wel hebben.

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:44

4 is mijn favoriet, als je het wit van haar broekje nog wegwerkt. Verder vind ik ze niet echt interessant, je kan echt zoveel beter!

Ik ben echt verbaasd dat je er niet aan denkt om je horizon recht te zetten! Is dat niet ongeveer het eerste dat je als fotograaf leert?

Spijtig..

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:47

@ Leonie; horizon recht? Nou nee. Mij te standaard. :) Bij sommige foto's is dat heel correct, maar het is geen regel. Sowieso, er bestaan wel regels in fotografie, maar om je daar nou altijd aan te houden... ook weer zo saai, nietwaar? Zo denk ik erover althans.

Verder bedankt voor alle reacties!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 11:53

Ik denk dat het in sommige foto's wel kan, uiteraard. Tegenwoordig kan àlles. Maar hier leiden ze wel mijn aandacht af. Het doet me meer denken aan slordigheid, niet aan artistieke vrijheid. Vind ik dan. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:37

Ben het met leonie eens, de schuine horizon leidt op sommige foto's af (en nee, ik ben ook absoluut niet van de standaard en gulden snede foto's die technisch correct zijn..)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:29

Jet en Joe,
Nette plaatjes, super model. :~

Jammer dat ik de meesleurfoto niet kan zien. Op de een of andere manier opent hij niet. Maar dat terzijde.

Foto 4 en 5 zijn absoluut mijn favorieten. Het hele plaatje klopt gewoon. Zowel de kleding + accessoires, de poses en de kleuren. De uitsnede irriteert mij absoluut niet, al had ik de rest van haar benen er ook graag op gezien. Maar als haar benen echt zo zanderig en vies waren zoals je beschrijft, is deze uitsnede een prima oplossing!

Foto 3 met die hond vind ik absoluut ook erg gaaf! :j Inderdaad, hij had wat ruimer gemogen, en eigenlijk mis ik hier de onderkant en de bovenkant wél.

De panterprint staat Joyce op zich echt super, maar zoals Ellen al zei komt haar figuur er niet goed uit, terwijl ze echt een bloedmooi figuurtje heeft! Dat vind ik ook een beetje jammer aan die foto's.

Voor de rest zie je wel dat het weer niet bijzonder mooi was, waardoor ik sommige plaatjes iets te grauw vind. Maar goed, aan het weer valt -helaas- nog steeds niets te veranderen...

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 08:02

Zoals ik al eerder heb gezegd, zitten hele gave platen tussen. Inderdaad tikkeltje jammer van de kadrering met de hond.
Desondanks denk ik dat je er weer een mooie serie bij hebt geschoten.

Eens kijken wat wij ervan gaan bakken begin volgende week :+

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:54

Ik moet zeggen dat ik de meesleurfoto nog de mooiste van allemaal vind. Niet zo geposeerd als de rest maar lekker spontaan!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 13:00

Het is een fashion-achtige shoot. :+ Poseren is daar de bedoeling. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:42

Ik vind het mooie foto's... ben zelf ook niet helemaal weg van de pose bij foto 1 (lijkt me oncomfortabel). Verder vind ik het tijgerjurkje op zich inderdaad niet heel flatterend, maar op foto 3 vind ik hem juist wel weer erg mooi.

Foto 5 springt er voor mij echt uit. Vind Joyce daar super volwassen op ogen (wil niet zeggen oud, dan wordt ze boos op me :') )

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:40

Wow, ik wijk een beetje af van de rest; maar ik vind dit echt zeer kwaliteitsvolle foto's! Ze zijn superfijn van belichting (ondanks het hollandse weer) en mooi van kleur. Het zachte past goed bij haar huidskleur. Wordt het geheel heel zacht en neutraal van. Met name op de foto's waarmee je meer met de achtergrond werkt, hebben een stuk meer expressie (foto 7-9). Die zijn erg gaaf en spatten van het scherm af.

Ja, ik vind het een geslaagde en lekker varierende serie. Goed gedaan allebei! +:)+ Er zitten betere en mindere foto's tussen, maar het geheel toont goed! Het smaakt naar meer.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:25

Die foto dat de hond het meisje het strand oversleurde vind ik juist erg mooi, lekker spontaan en met wat nabewerking een zeer mooie foto. Verder springt foto 9 ervoor mij echt uit. En bij de meeste foto's vind ik het niet mooi uitgesneden, er missen ellebogen, kruinen enz. Of met moet puur om de kleding draaien, in dat geval gaat het om de kleding en is de persoon dus minder belangrijk. Mooie foto's!