Mireille schreef:Volgens mij heb ik dan dus geen TAG nodig.Wanneer je een topic wilt openen gebruik je altijd een [TAG] in je topic titel, behalve wanneer je een vraag wilt stellen.

Mijn vraag. Ik heb al enkele keren geprobeerd blackfoto's te maken. Maar elke keer komen er nou niet zulke mooie plaatjes uit rollen. Ik fotografeer met de Nikon D60 met (nu nog) de kitlens. Ik heb al enkele keren geprobeerd met toen de zon scheen foto's te maken, in een deuropening. Mijn probleem is dan dat het onderwerp (bijvoorbeeld een paard) niet mooi scherp en helder is, en de achtergrond veel te weinig black is. Ook weet ik niet heel goed met welk programma ik de achtergrond het beste kan bewerken om helemaal zwart te krijgen. Want het lijkt me best moeilijk om met Paint om die snorharen heen te gaan.
Iemand hier tips voor? Of kan iemand beschrijven hoe je die foto's voorbereid, maakt (qua compositie) en uiteindelijk bewerkt? 
Alvast bedankt,
Ciska
Ik hoop dat het hier goed staat..
Ja, het was gewoon een voorbeeldfoto, ze staat hier ook wel heel raar op. Ehm, deze volgens mij niet. Die anderen per ongeluk wel!